За результатами відповідей на цю анкету можна визначити, чи вірно вибраний принцип виховання дітей.

Чи можете ви:
1. У будь-який момент залишити всі свої справи і зайнятися дитиною?
2. Порадитися з дитиною, не дивлячись на її вік?
3. Признатися дитині в помилці, здійсненій по відношенню до нього?
4. Вибачитися перед дитиною у випадку, якщо ви не мали рації?
5. Опанувати себе і зберегти самовладання, навіть якщо вчинок дитини вивів вас із себе?
6. Поставити себе на місце дитини?
7. Повірити хоч би на хвилинку, що ви добра фея або прекрасний принц?
8. Розповісти дитині повчальний випадок з дитинства, що представляє вас в невигідному світлі?
9. Завжди утриматися від слів і виразів, які можуть образити дитину?
10. Пообіцяти дитині виконати її бажання за хорошу поведінку?
11. Виділити дитині один день, коли вона може робити, що хоче, а ви при цьому ні в що не втручаєтеся?
12. Не прореагувати, якщо ваше дитя ударило, штовхнуло або безпідставно образило іншу дитину?
13. Встояти проти сліз, прохань, якщо відомо, що це примха?

Варіанти відповідей:

а) можу і завжди так поступаю - 3 бали;
б) можу, але не завжди так поступаю - 2 бали;
у) не можу - 1 бал.

Від 30 балів до 39 балів - ви дотримуєтеся правильних принципів виховання.

Від 16 до 30 балів - ваш метод виховання - батіг і пряник.
Менше 16 балів - у вас немає педагогічних навичок і бажання виховувати дитину.

 

ПРОДУКТИВНІСТЬ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ РОБОТИ ДИТИНИ

Тест

На порозі — кінець навчального року. Батькам шестирічок саме час обрати школу, першого вчителя для своєї дитини, а насамперед визначитися — чи готова вона до навчання у школі і наскільки успішною буде, отримавши статус школяра? З'ясувати це допоможе тест «Продуктивність інтелектуальної роботи дитини»

Спираючись на свої спостереження за дитиною у повсякденному житті, виберіть відповідний варіант відповіді на кожне із запитань:

Чи здатна дитина займатися чим-небудь тривалий час без перерви?

- не зважаючи на тривалу роботу, майже не втомлюється, готова виконувати завдання і далі – 5 балів;
- може працювати достатньо довго, не скаржачись – 4 бали;
- про високу працездатність говорити складно – 3 бали;
- спочатку працює уважно, але швидко втомлюється – 2 бали;
- щохвилини перериває заняття, допус¬кає велику кількість помилок – 1 бал.

Чи виявляє стійкість до невдач?

- у разі невдач концентрується, працює старанніше, без нервозності – 5 балів;
- засмучується, але ненадовго, готова до подальшої роботи – 4 бали:
- про стійкість до невдач говорити склад¬но – 3 бали;
- важко переживає невдачі, не може мо¬білізуватися без сторонньої допомоги – 2 бали;
- деморалізується після невдач, плаче, відмовляється працювати – 1 бал.

Чи здатна працювати у несприятливій обстановці?

- за будь-яких умов працює успішно, не реагує на шум – 5 балів;
- прагне налаштуватися на діяльність, за¬стосовує спеціальні прийоми зосередження (промовляє завдання вголос, затикає пальцями вуха тощо) – 4 бали;
- зазнає труднощів, коли потрібно пра¬цювати у гурті; просить не розмовляти, не зава¬жати – 3 бали;
- знижує свою продуктивність у не¬сприятливій обстановці, втомлюється, нервує, відволікається, відмовляється працювати – 2 бали;
- за наявності стороннього шуму взагалі не може виконувати завдання у групі одноліт¬ків; потребує допомоги дорослого – 1 бал.

Чи відмовляється від дій, коли стикається з перешкодами?

- продовжує роботу, не втрачає віри в успіх – 5 балів;
- відволікається від дії, проте після нага¬дування або додаткової стимуляції продовжує роботу – 4 бали;
- може припинити або уповільнити робо¬ту, швидше стомитися – 3 бали;
- використовує будь-яку перешкоду для того, щоб відмовитися від подальших дій – 2 бали;
- не лише припиняє будь-які спроби, а й втрачає віру у власні сили – 1 бал.

Чи охоче виконує дії, які потребують значних зусиль?

- любить роботу, яка її повністю захоплює і потребує витривалості та терпіння – 5 балів;
- здатна неодноразово виконувати однома¬нітні завдання, хоч і без задоволення – 4 бали;
- неохоче, без зацікавленості виконує дії, що потребують додаткових зусиль – 3 бали;
- здатна до дій, які потребують зусиль, лише під контролем дорослого – 2 бали;
- відмовляється від тривалих, утомливих дій у будь-який спосіб – 1 бал.


ПІДРАХУЙТЕ БАЛИ:

· Якщо ваша дитина набрала від 20 до 25 балів, то можна говорити про виражену го¬товність до навчання.
· Якщо ваша дитина набрала від 14 до 19 балів, то окремі особливості її вищої нер¬вової діяльності, властивості темпераменту можуть ускладнити адаптацію до умов шкіль¬ного життя. Можливо, проблеми криються у рівні тривожності чи імпульсивності. Але ще не все втрачено. Цілеспрямований пошук причин такого стану дитини, індивідуальний наполегливий підхід до неї можуть виправити ситуацію.
· Якщо ваша дитина набрала всього від 9 до 13 балів, це означає, що на її підготовку до школи знадобиться не менше року. Бажано го¬тувати таку дитину за індивідуальною програ¬мою з урахуванням причин, що спричинили незадовільний стан готовності дитини до на¬вчання. Також будуть корисними заходи, спря¬мовані на зміцнення нервової системи: сана¬торний режим, загартування тощо.
· Якщо ваша дитина набрала менше 9 ба¬лів, перевірте свої розрахунки або зверніться до інших дорослих, які добре знають вашу ди¬тину, і попросіть провести оцінювання. Про¬аналізуйте, чи створили ви сприятливі умови для роботи дитини.

 

Тест 1. "Добра мати... добрий батько... "

Варіанти відповідей: "так", "ні", "не знаю".
1. На деякі вчинки дитини ви часто реагуєте "вибухом", а потім шкодуєте про це?
2. Деколи ви вдаєтеся по допомогу або порад інших осіб, коли не знаєте, як реагувати на поведінку вашої дитини?
3. Ваша інтуїція і досвід – кращі порадники у вихованні дитини.
4. Деколи вам трапляється довіряти дитині секрет, який нікому іншому не розказали б.
5. Вас ображає негативна думка інших людей про вашу дитину?
6. Вам траплялося просити у дитини вибачення за свою поведінку?
7. Чи вважаєте ви, що дитина не повинна мати секретів від своїх батьків?
8. Помічаєте ви між своїм характером і характером дитини різницю, яка іноді приємно дивує вас?
9. Ви надто сильно переживаєте неприємності або невдачі вашої дитини.
10. Чи можете утриматися від купівлі цікавої іграшки для дитини (навіть, якщо маєте гроші) тому, що знаєте: вдома їх є багато?
11. Ви знаєте, що до певного віку кращий виховний аргумент для дитини — фізичне покарання (пасок).
12. Ваша дитина саме така, про яку ви мрієте.
13. Ваша дитина завдає вам більше турбот, аніж радощів.
14. Чи здається вам, що ваша дитина навчає вас по-новому думати, поводитися?
15. Чи бувають у вас прикрощі з вашою дитиною?

Обробка результатів: за кожну відповідь "так" на запитання 2,4, 6, 8, 10, 12,14 і за кожну відповідь "ні" на запитання 1, З, 5, 7, 9, 11, 13 і 15 нарахуйте собі по 10 балів, за кожну відповідь "не знаю" на будь-яке запитання — по 5 балів. Підрахуйте загальну суму.

100-150 балів. У вас великі здібності до правильного розуміння своєї дитини. Ваші судження і погляди — добрі союзники у розв'язанні різних виховних проблем. Якщо й на практиці ваша поведінка відкрита, сповнена терплячості, вас можна визнати за приклад для наслідування. До ідеалу вам не вистачає одного невеличкого кроку. Ним може стати думка вашої дитини. Ризикніть, спробуйте її з'ясувати.

50-99 балів. Ви — на правильному шляху до кращого розуміння власної дитини. Свої тимчасові труднощі або проблеми з дитиною ви маєте розв'язати, починаючи з себе. І не намагайтеся виправдовуватися браком часу або характером вашої дитини. Є кілька проблем, на які ви маєте реальний вплив, а тому спробуйте це використати. Не забувайте, що розуміти — не завжди приймати. Не лише дитину, а й власну особистість.

0-49 балів. Здається, можна більше співчувати вашій дитині, аніж вам, оскільки її мати не стала другом і провідником на важкому шляху здобуття життєвого досвіду. Але ще не все втрачено. Якщо ви й справді хочете щось зробити для своєї дитини, спробуйте інакше. Можливо, ви знайдете когось, хто вам у цьому допоможе своєчасними порадами. Це нелегко, зате у майбутньому обернеться вдячністю і щасливим життям вашої дитини.

Тест 2: «Які ви батьки?»
Позначте фрази, які часто використовуєте, спілкуючись з дитиною.
1. Скільки разів тобі повторювати!
2. Порадь, будь ласка, як мені вчинити у даній ситуації...
3. Не знаю, що б я без тебе робила
4. І в кого ти такий удався?!
5. Які у тебе чудові друзі!
6. Ну на кого ти схожий?!
7. Ти моя опора і помічник!
8. Ну що за друзі в тебе?!
9. Про що ти тільки думаєш?
10. Який ти в мене розумний!
11. А ти як вважаєш?
12. У всіх діти як діти, а ти...
13. Який ти у мене кмітливий!

Відповіді 1, 2, 4, 6, 8, 9, 12 — 2 бали;
3, 5,7, 10, 11, 13 - 1 бал.
Підрахуйте кількість одержаних балів.
7—8 балів Ви живете з дитиною душа в душу. Вона щиро любить і поважає Вас. Ваші стосунки благотворно впливають на становлення її особистості.
10—9 балів Ви непослідовні у взаєминах з дитиною.Вона поважає Вас, хоча і не завжди з Вами відверта.На її розвиток впливають здебільшого випадкові обставини.
10—12 балів Вам необхідно уважно ставитися до дитини. Розвиток дитини залежить більше від випадковості, ніж од Вас.
13—14 балів Ви й самі відчуваєте, що дієте неправильно. Між Вами і дитиною існує недовір'я. Постарайтеся приділити дитині більше уваги, враховувати її запити та інтереси.

 

Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими.

- О.Уальд -

Контакти

Ми за цією адресою

м.Полтава,
пров.Стешенка, 4
Україна, 36023

Або зателефонувати

Телефон: +38(0532)63-33-56

Скачать новые шаблоны Joomla!