virsh 00147Ти чуєш, як земля довкіл співає?
Які чарівні звуки линуть ввись!
Це йде весна, долина зацвітає,
Усе життю радіє, подивись!
Радіє пташка, що тепло настало,
Й співає сонцю славу кожен день.
Симфонія у лісі зазвучала –
Усі своїх виспівують пісень.
Трава шовкова шелестить – співає,
Дзвенить струмок, гуде великий джміль.
Он жайворонок з піснею злітає,
І різні звуки линуть звідусіль.

Птахи – невід’ємна частина природи, окраса будь-кого куточка землі. Недарма поети і композитори всіх часів і народів присвятили птахам, особливо жайворонкові та соловейкові, свої твори. У роботі по ознайомленню дітей з птахами необхідно використовувати різні методи в комплексі, правильно поєднувати їх між собою. Спонукайте дітей до спостереження за птахами і вони дізнаються багато цікавого та нового. Адже, основні знання про птахів і відомості про догляд за ними діти отримують під час прогулянки. Допоможуть ознайомитися з птахами - різноманітні ігри, художня література. Дуже важливо привчати дітей до певних правил поведінки у спілкуванні з птахами. Дітей потрібно не тільки знайомити з птахами, але й дбайливо ставитися до них, замічати красу природи, насолоджуватися мелодійним співом пташок. Допоможе Вам у цьому  вихователь О.ГРИШИНА.

Н. Забіла     «Ластівки»
Пригріва весняне сонце. В рівчаках біжать струмки.
Метушаться за віконцем клопітливі ластівки.
Вже останній сніг розтанув. Тепло. Весело. Весна!...
Яся встане вранці-рано та відразу до вікна:
-Чом це, мамо, пташенята до вікна летять щомить?
Це вони до мене в хату, мабуть, хочуть залетіть?
Відчини віконце, мамо, хай вони сюди летять!
Я дивитимусь, руками я не буду їх займать!
Підлетіли. Відлетіли. Тільки крильця – блим та блим!
-Це вони будують вміло для своїх маляток дім.
Все працюють безупинно, не марнують, бачиш, час.
Грудочки м’якої глини в дзьобах носять раз у раз.
Скоро буде тут гніздечко, добре зліплене з землі.
В нім лежатимуть яєчка у м’якесенькім кублі.
Потім будуть пташенята, ненажери – просто страх!
Цілий день їм батько й мати все носитимуть комах.
Підростуть в маляток крила, мати їх навчить літать,
Так, як мама Ясю вчила в книжці літери читать.
А тоді настане осінь. Стане зразу холодніш.
Вранці ляжуть білі роси на травичку, на спориш…
-Взимку ж, мамо, пташенятам буде холодно в гнізді!
Правда, ти до мене в хату всіх їх пустиш отоді?
-В теплий край тоді далеко полетять усі пташки:
Журавлі, качки, лелеки і маленькі ластівки.
А як буде знов надворі тепло, весело, весна, -
Прилетять пташки з-за моря знов до нашого вікна!

Запитання до дітей:
- У яку пору року дівчинка вела спостереження?
- Що запитала дівчинка у матусі?
- Що робили ластівки?
- Хто з’явиться у гнізді?
- Що робитимуть ластівки, коли пташенята підростуть?
- Куди полетять восени ластівки?
- Чи повернуться вони знову?

Разом з дитиною можна зробити ластівку
Матеріал для роботи: чорний картон, білий папір, ножиці, клей.
1. Виріжте деталі з картону і паперу(тулуб з роздвоєним хвостом, голову, крила)
2. Візьміть маленьку смужку чорного паперу - це майбутня голова ластівки. Складіть її кільцем і склейте.
3. Велика чорна смужка - це майбутній тулуб птаха з роздвоєним хвостом. Складіть її і склейте.
4. Приклейте до тулубу та голові ластівки деталі з білого паперу (коротшу деталь до голови, а довшу - до тулуба).
5. З'єднайте голову і тулуб пташки за допомогою клею.
6. Приклейте до тулуба крила.
7. Оформіть голову ластівки - приклейте очі.
8. З червоного паперу виріжте ромб і складіть його навпіл, приклейте його до голови пташки – дзьоб ластівки.

i91Птахи завжди повертаються туди, де вони з’явилися на світ і виросли. Вони мостять гнізда й виводять пташенят на рідній землі. На зиму відлітають у вирій, щоб наступної весни знову повернутися до нас. Велику користь приносять птахи: знищують гусінь та інших шкідників. А ще вони своїм співом радують людей. Про спів шпака, який прилетів із вирію написав казку Василь Сухомлинський.

Шпак прилетів.

Був тихий весняний ранок. Ще не зійшло сонце, тільки небо на сході стало рожевим.
На голій гілочці клена голосно заспівав шпак. Він тільки-но прилетів з далекого теплого краю. Знайшов свою шпаківню, сів біля неї й радісно сповістив:
-Я вже прилетів! Весна настала!
Спів шпака почув у своєму гнізді горобець. Він спав під стріхою в теплому кубельці. Йому не хотілося рано вставати. Та, почувши шпака, горобець стурбувався. Він розбудив горобчиху, що спала в сусідньому кубельці, й сказав:
-Шпак прилетів. Тепер нам доведеться раніше вставати. Бо за шпаком важко буде якусь їжу роздобути. Він скрізь устиг не першим…
Горобчиха зітхнула й відповіла:
-Спасибі шпакові, що будитиме тебе, ледаря.
Запитання до дітей:
-У яку частину доби відбувалися події?
- Хто розбудив своїм співом горобця?
- Чому радів шпак?
- Які проблеми стали у сім’ї горобців з прильотом шпака?
- Що горобець сказав горобчисі?
- Що відповіла горобчиха?
- Чи вам подобається вранішній спів пташок?
i92Спробуйте зробити шпаківню для малих шпаченят
Матеріал для роботи: аркуш паперу жовтого кольору(8*16см), два рівносторонні трикутники коричневого кольору зі стороною 10 см, квадрат чорного кольору (3*3 см), квадрат чорного кольору (4*4см).
1. Візьміть аркуш паперу жовтого кольору - для стін. Складіть його вдвоє.
2. Виріжте два рівносторонні трикутники коричневого кольору - для даху.
3. Приклейте дах до стін з обох боків. Склейте вершини трикутника.
4. Візьміть квадрат чорного кольору 3*3 см. Виріжте кружечок-вічко, куди залітатиме пташка.
5. Зробіть поличку, склавши квадратик 4*4 см - вдвоє.
6. Приклейте вічко та поличку під ним.
Шпаківня готова зустрічати птахів.

Шпак шпаківню гарну має.
Навесні він прилітає,
Прибирає в ній , як слід,
І береться за обід.

Зробіть пташку, яка буде жити в цьому будинку.
1. Виріжте прямокутник 5*8 см. Складіть його вдвоє упоперек. Це буде тулуб. Заокругліть нижню частину тулуба з обох боків.
2. Виріжте прямокутник розміром 3,5*7 см. Складіть його вдвоє. Заокругліть всі кути так, щоб вийшли круги. Це буде голова.
3. Склейте два круги, вклеївши між ними тулуб.
4. Виріжте квадрат 5*5 см темно коричневого кольору, заокругливши кути. Складіть навпіл та розріжте по лінії згину. Це будуть крила. Приклейте їх з обох боків тулуба.
5. Наріжте смужки кольору крила. Загорніть їх на олівець, відпустіть. Приклейте смужки на місце хвоста.
6. Виріжте і приклейте очі та дзьоб.
i90i89

 Спробуйте вивчити вірші за допомогою мнемотаблиць. Мнемотаблиця – це схема, в якій закладена певна інформація. Мнемотаблиці особливо ефективні під час розучування віршів. Суть полягає в тому, що на декілька слів або віршів придумується картинка – символи, які зображують дію або предмет. Таким чином весь вірш зображується схематично.

Мнемотехніка допомагає розвивати асоціативне мислення, зорову та слухову пам’ять, зорову та слухову увагу, уяву. Використання опорних малюнків під час заучування віршів захоплює дітей, перетворюючись на гру.
Етапи роботи над вивченням віршів за допомогою мнемотаблиці.
1. Виразне читання вірша.
2. Повторне читання вірша дорослим з опорою на мнемотаблицю (послідовне розглядання квадратів).
3. Запитання за змістом вірша.
4. Пояснення значень незрозумілих слів у доступній для дитини формі.
5. Читання дорослим окремо кожного рядка вірша і повторення його з опорою на мнемотаблицю.
6. Відтворення дитиною вірша з опорою на мнемотаблицю.

i94В. Паронової       «Горобчик»
-Чив-чив-чив! Чив-чив-чив!
Повну жменю зернят з’їв.
І тепер рудої кішки
Не боюся анітрішки,
Бо таке товсте ледащо
Не спійма мене нізащо!

Запитання за змістом вірша:
- Що їв горобчик?
- Чи боїться він руду кішку?
- Як ти гадаєш, чому?

 

 

 

i93

Г. Бойко      «А ми шпаківню будували…»

А ми шпаківню будували,
Як розпускалися садки.
До нас весною завітали
Веселі наші співаки.
І ціле літо, ціле літо
Вони співали нам пісні.
Повиростали їхні діти,
Таки ж співучо-голосні.

  Запитання за змістом вірша:

-Що будували діти?
- Коли вони будували шпаківні?
- Хто до них завітав весною?
- Що робили птахи ціле літо?
- Хто виріс у птахів?
- Які діти у птахів?

    Інтелектуально-мовленнєві завдання:

i871.Назви слово:
- Хатка для шпаків - …
- Птах, який приносить весну - …
- Житло, звіте з гілочок - …
- Птах який красиво співає - …
- Птах, який лікує дерева -…
2. Поміркуй:
- Чим схожі та відмінні дупло та гніздо?
- Дощ не попаде в гніздо чи в шпаківню?
- Чому пташенят із гнізда не можна брати в руки?
- Чия пісня приємніша – солов’я чи ворони?
3. Продовж речення:
- У шпаківні оселились…;
- Дзьобом вибиває комах зі стовбура…;
- У лісі чути спів…;
- У гніздечку з’явились жовтороті…;
- Під стріхою будують гнізда…;
i884. Назви:
- Які птахи повертаються навесні в рідні краї?
- Які птахи зимують в Україні?
- Які птахи живуть в лісі?
- Яких птахів можна зустріти в місті?
- Яке житло птахи будують собі самі?
- Яке житло пташкам будує людина?
5. Відгадай загадку:
Швидко скрізь цей птах літає,
Безліч мушок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує (ластівка)
На зріст маленька,
Свитка сіренька.
І в лісі в холодку
Все кує: «Ку-ку! Ку-ку!» (зозуля)
Маленький, сіренький,
По полях літає, уночі співає (соловей)
Відгадайте, діти, хто
Носик має долото.
Ним комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає (дятел)
Маленький хлопчик
Стрибнув на стовпчик.
По двору пострибав,
Усі зернятка зібрав (горобець)
Сама сірувати,
Хода мішкувати,
Горда персона –
Звуть її - … (ворона)
Стрибає між гілок
Пташина білобока,
Криклива, крадькувата,
а звуть її… (сорока)
5. Хто швидше?
Летів горобчик, сів на стовпчик
А біг хлопчик – утік горобчик.
Хитру сороку спіймати морока
А на сорок сорок – сорок морок.

Насолодіться мелодійним співом пташок

За допомогою пальчикової гімнастики розиваємо дрібну моторику.

 

 

Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими.

- О.Уальд -

Контакти

Ми за цією адресою

м.Полтава,
пров.Стешенка, 4
Україна, 36023

Або зателефонувати

Телефон: 

Контакти (2)

Ми за цією адресою

м.Полтава,
пров.Стешенка, 4
Україна, 36023

Або зателефонувати

Телефон: 

Скачать новые шаблоны Joomla!