Нетрадиційні методи корекційно-відновлювальної роботи

psihologiya

Метою спеціального навчання і виховання дітей із затримкою психічного розвитку дошкільного віку є корекційний розвиток пізнавальної, емоційно-вольової сфер, позитивних якостей особистості, що дало б можливість після виховання і навчання у дошкільному закладі навчатися в звичайних умовах початкової загальноосвітньої масової школи, а іншим, продовжити навчання у школі інтенсивної педагогічної корекції, або в умовах інклюзивного чи інтегрованого класу загальноосвітньої масової школи, і здобути цензовий рівень освіти.
Інновації у корекційній педагогіці передбачають розробку та впровадження нових форм, методів та засобі підвищення ефективності корекційно-педагогічного процесу.
Навчання дітей здійснюється за програмою “Дитина”, освітня програма для дітей від 2 до 7 років, наук.кер.Огнев’юк В.О. (авторський колектив Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л., Богданець-Білоскаленко Н.І. та ін.).
В групі спеціального призначення використовуються додатково спеціалізовані програми, такі як:
1. Програмно- методичний комплекс «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення» (авт. Трофименко Л.І.).
2. Програмно - методичний комплекс «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення»
З дітьми проводиться ціла система корекційних занять-вправ, спрямованих на:
- прищеплення культурно-гігієнічних навичок і навичок самообслуговування;
- на розвиток інтересу до навколишнього, через предметну, ігрову, зображувальну, конструктивну і трудову діяльність;
- на формування всіх психічних процесів;
- на розвиток сенсо-моторних навичок;
- на формування мовленнєвого спілкування, виправлення недоліків мовного розвитку.
Для успішного проведення корекційного процесу в групі для дітей створене відповідне корекційне середовище, яке включає в себе такі зони, як: осередки сюжетно - рольових ігор, сенсорний куточок, природничий, куточок усамітнення (куточок релаксації), образотворчої діяльності, ігротеки.
Предметно - ігрове середовище спрямоване на те, щоб максимально активізувати дитину, дати їй можливість відреагувати на ситуацію, ставити перед нею і допомагати виконувати навчально - розвиткові завдання.
Поєднання традиційних та нетрадиційних методів навчання в роботі з дітьми, робить корекційний вплив більш цікавим та продуктивним. У роботі з дітьми, дуже важливо використовувати гнучкі форми корекційно-педагогічної допомоги. Нетрадиційні корекційні методики розкривають широкий спектр здібностей дитини. Найбільш вдало це можна поєднати з використанням арт-терапевтичних технік, які дозволяють створювати невимушені ситуації спілкування і максимально замотивувати дитину для спільної діяльності, і водночас застосовувати корекційний вплив на неї.
Нетрадиційні методи роботи , які використовуються в корекційно-розвитковій роботі в групі:
-методика Марії Монтессорі,
-методика Шелестової Л.В.,
-пальчиковий ігротренінг (для розвитку дрібної мотрики),
-логоритміка,
-ниткографія.
Арттерапевтичні методики:
-музикотерапія,
-кольоротерапія,
-гудзикотерапія,
-анімалотерапія ,
-пісочна терапія,
-крупотерапія,
-музикотерапія,
-стоунтерапія,
Коротко про декілька з них:

1.Ниткографія

Викладання за допомогою шнурка або товстої нитки контурних зображень різних предметів, тобто «малювання» за допомогою нитки.
Метод ниткографіі дозволяє вирішувати відразу кілька дидактичних завдань:
Удосконалювати зорове сприйняття дітей
Розвивати зорово-моторну координацію
Формувати плавність, ритмічність і точність рухів
Підготовляти руку дитини до письма.

2. Музикотерапія

Впливаючи на психоемоційний стан людини, музика призводить до певних гормональних і біохімічних змін в організмі, позитивно впливає на інтенсивність обмінних процесів. Позитивні емоції, що виникають під час звучання музики, стимулюють інтелектуальну діяльність дитини.
Особливо важливою ланкою музикотерапії є формування сенсорного розвитку,а саме музично – сенсорних здібностей дітей. Сенсорні процеси є показниками цілісного сприйняття, розрізнення виразних почуттів, а також проявів, пов’язаних зі сприйняттям окремих властивостей музичних звуків.
Сприймання музики не потребує підготовки і доступна дітям різного віку. Музикотерапія організовується в індивідуальній, підгруповій і груповій формі.

3.Гудзикотерапія

Робота з гудзиками.
Займаючись ґудзикотерапією відбувається:
розвиток дрібної моторики, дотикового сприйняття, уваги, уяви, пам’яті;
засвоєння основних кольорів та їх відтінків;
розвиток вміння співвідносити зразок з виконаною роботою;
закріплення сенсорних навичок та просторового уявлення;
допомога дитині через творчість виразити свої емоції;
виховання посидючості та працелюбності;
формування стійкого інтересу до отриманого результату;
Все це сприяє розвитку мовлення дітей, розширює словниковий запас, допомагає автоматизувати та диференціювати поставлені звуки. Можна використовувати в роботі з формування елементарних математичних уявлень.
Головне правило, якого повинні дотримуватися – рівень важкості завдань повинен відповідати вікові дитини. Дуже складні або прості завдання не викликають у дітей інтерес.

4. Анімалотерапія

Анімалотерапія - це лікування за допомогою тварин. Цей вид лікування є найбільш приємним з усіх відомих видів, він дарує безліч приємних відчуттів і не дає ніяких побічних ефектів.
Птахи, риби, плазуни та земноводні також надають певний біоенергетичний вплив на людину.
Люди, які тримають домашніх улюбленців, живуть довше і хворіють менше - це науковий факт. Нервова система цих людей знаходиться в набагато кращому стані, ніж у людей, у яких немає домашніх тварин.

5.Пісочна терапія

Завдяки цьому відносно новому методу, у дитини розвивається здатність до самовираження і творчого сприйняття світу. Пісочна терапія допомагає розвивати у дітей пам’ять, увагу і просторову уяву.
Створюючи свій, неповторний світ на піску за допомогою різноманітних фігурок, малюк передає нам всі свої фантазії і переживання. Пісочна терапія також сприяє розвитку наступних навичок:
- Формування комунікативних навичок;
– Поліпшення пам’яті, уваги та образного мислення;
– Розвиток дрібної моторики рук;
– Позбавлення від тривог і страхів.
Використовуючи ігри з піском можливо формувати елементарні математичні уявлення , формувати елементи грамоти, ознайомлювати з навколишнім середовищем, розвивати мовлення.

6. Кольоротерапія

К.Д.Ушинський зазначає, що для якісного засвоєння вихованцем матеріалу «потрібно змусити брати участь у цьому засвоєнні якомога більшу кількість нервів, змусити брати участь зір, показуючи карту або картину, але й в акті зору повинні брати участь не лише мускули очей безбарвними обрисами зображень, але й сітківка дією кольорів розфарбованої картини. Необхідно залучити до участі дотик, нюх і смак. За такого дружного сприймання всіма органами в акті засвоєння працюватиме найледачіша пам’ять».
Наприклад ,для закріплення вивчених кольорів ми проводемо - “кольорові дні”. Для повноцінної роботи важливо приготувати необхідний матеріал. Групова кімната прикрашається атрибутами відповідного кольору. Акцент слід зробити на натуральних природних об’єктах: листя, квіти, овочі, фрукти. Все це буде використовуватися при проведенні освітньої роботи з дітьми. Діти в цей день можуть принести кульки чи стрічки відповідного кольору. Особливий інтерес викликатиме в дітей їхній одяг, в якому буде присутній колір
Педагоги, які працюють з дітьми, намагаються створити такі умови, за яких діти отримали б максимум знань, умінь і навичок, враховуючи психофізичні та пізнавальні можливості кожної дитини.

 

Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими.

- О.Уальд -

Контакти

Ми за цією адресою

м.Полтава,
пров.Стешенка, 4
Україна, 36023

Або зателефонувати

Телефон: +38(0532)63-33-56

Скачать новые шаблоны Joomla!