Дмитренко Ярослава Григорівна
dmitrenko 1

Педагогічне кредо:«Беріть нас (дітей, такими, якими ми є, і зробіть нас такими якими ми маємо стати. Нам важко зрозуміти вас, на те ми й діти. Ви маєте розгадати нас. На те ви й дорослі».
Шалва Олександрович Амонашвілі.

Форма роботи практичного психолога: індивідуальні та групові консультації.

Ел.адреса: Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Телефон, Viber  0669108585

Національна «гаряча лінія» з протидії домашньому насильству (консультації юриста, психолога, соціального педагога): 116-123 (цілолобово та безкоштовно з мобільних телефонів), 
0-800-500-225 та 116-111
Можна отримати інформацію про організації та установи, до яких слід звернутися у конкретній ситуації, про перелік документів, які необхідно підготувати для звернення, поради щодо правильного їх складання, підтримку психолога анонімно у телефонному режимі, консультації та рекомендації юристів щодо конкретної ситуації.

 

skhema psikhologa

Психологічна служба дошкільного закладу є складовою частиною державної системи охорони фізичного і психічного здоров’я молодих громадян України. Вона діє на підставі ст. 21, 22 Закону України «Про освіту», ст. 29-32 Закону України «Про дошкільну освіту» з метою виявлення і забезпеченн оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку особистості дитини, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі.
У своїй діяльності керується наступними нормативно-правовими документами:
- Наказ МОН України від 22.05.2018 року № 509 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України»;
- Наказ МОН України від 19.10 2001 року № 691 «Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів»;
- Наказ МОН України від 02.10.2018 року № 1047 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами»;
- Наказ МОН України від 02.05.2018 року № 593 « Про результати ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Профілактичні програми»;
- Лист МОН України від 20.07.2016 року № 1/9-383 «Про забезпечення навчальних закладів практичними психологами і соціальними педагогами та організацію у 2017-2018 н.р. належного психологічного супроводу учасників навчально-виховного процесу»;
- Лист МОН України практичних психологів від 24.07.2019 року № 1/9-477 «Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України»;
- Лист МОН України від 18.07.2019 року № 1/9-462 «Про пріоритетні напрямки роботи психологічної служби у системі освіти на 2019/2020н.р.»
- Декларація прав дитини.
- Конвенція ООН про права дитини.
- Етичний кодекс психолога.
- Посадова інструкція практичного психолога.
Основний принцип роботи: “не зашкодь” !

Коли потрібно звертатися до практичного психолога?

1. Якщо проблема не розв'язується тривалий час.
2. Якщо ви знаєте, як розв'язати проблему, але вам усе-таки потрібна допомога.
3. Якщо вас щось тривожить у дитячій поведінці, але ви не можете зрозуміти причину.
4. Якщо вам здається, що малюк відстає в розвитку від своїх однолітків. Краще зрозуміти, що відбувається насправді, і не травмувати дитину порівнянням з іншими дітьми.
5. Якщо у вас є сімейні проблеми, і це проектується на дитину. Зважте ситуацію і дійте!
Основні напрямки в роботі:
1. Психодіагностична робота з дітьми та педагогами;
2. Консультаційна робота групова та індивідуальна з педагогами та батьками;
3. Корекційно-розвивальна робота з дітьми;
4. Психологічна просвіта всіх учасників навчально виховного процесу;
5. Навчальна діяльність психолога.
Метою діяльності практичного психолога є збереження і зміцнення психічного здоров’я та соціального благополуччя всіх учасників освітнього процесу: вихованців, батьків, педагогів. Розвиток пізнавальних процесів та емоційно-вольової сфери дітей, створення умов, які сприятимуть емоційному благополуччю для кожної дитини.
Практичний психолог закладу:
- керується етичним кодексом психолога;
- дотримується педагогічної етики;
- будує свою діяльність на основі доброзичливості, довіри в тісному
- співробітництві з усіма учасниками навчально-виховного процесу;
- підвищує рівень психологічних знань вихователів, батьків, дітей;
- постійно підвищує свій професійний рівень.
Завдання психологічної служби:
- Психологічний супровід адаптації новоприбулих дітей ;
- Психолого-педагогічний супровід дітей раннього віку;
- Вивчення індивідуальних особливостей дітей;
- Розвиток пізнавальних процесів та здібностей відповідно до вікових можливостей дітей;
- Надання психологічної допомоги дітям з проблемами в емоційному розвитку та в розвитку пізнавальних процесів;
- Профілактика дезадаптації, кризи 3-х років:
- Співробітництво з батьками, педагогами, розширювання психолого-педагогічних знань батьків;
- Дослідження сфери сімейних стосунків, міжособистісних стосунків;
- Визначення мікроклімату в дитячому закладі, відношення педагогів до дітей та взаємовідносини в колективі;
- Визначення та впровадження базових програм розвитку дитини дошкільного віку;
- Визначення психологічної готовності до шкільного навчання дітей старшого дошкільного віку.
- Проведення просвітницької та консультаційної роботи з батьками та педагогами з метою розширення знань про психологію дітей, про їх вікові особливості, оптимальні шляхи організації спілкування дорослого з дітьми і спілкування дітей різного віку між собою.
- Робота з педагогічним та батьківським колективом з метою допомоги їм у виборі ефективних методів та прийомів, для гармонійного розвитку емоційної сфери дитини.

 Нетрадиційні методи корекційно-відновлювальної роботи

psihologiya

Метою спеціального навчання і виховання дітей із затримкою психічного розвитку дошкільного віку є корекційний розвиток пізнавальної, емоційно-вольової сфер, позитивних якостей особистості, що дало б можливість після виховання і навчання у дошкільному закладі навчатися в звичайних умовах початкової загальноосвітньої масової школи, а іншим, продовжити навчання у школі інтенсивної педагогічної корекції, або в умовах інклюзивного чи інтегрованого класу загальноосвітньої масової школи, і здобути цензовий рівень освіти.
Інновації у корекційній педагогіці передбачають розробку та впровадження нових форм, методів та засобі підвищення ефективності корекційно-педагогічного процесу.
Навчання дітей здійснюється за програмою “Дитина”, освітня програма для дітей від 2 до 7 років, наук.кер.Огнев’юк В.О. (авторський колектив Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л., Богданець-Білоскаленко Н.І. та ін.).
В групі спеціального призначення використовуються додатково спеціалізовані програми, такі як:
1. Програмно- методичний комплекс «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення» (авт. Трофименко Л.І.).
2. Програмно - методичний комплекс «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення»
З дітьми проводиться ціла система корекційних занять-вправ, спрямованих на:
- прищеплення культурно-гігієнічних навичок і навичок самообслуговування;
- на розвиток інтересу до навколишнього, через предметну, ігрову, зображувальну, конструктивну і трудову діяльність;
- на формування всіх психічних процесів;
- на розвиток сенсо-моторних навичок;
- на формування мовленнєвого спілкування, виправлення недоліків мовного розвитку.
Для успішного проведення корекційного процесу в групі для дітей створене відповідне корекційне середовище, яке включає в себе такі зони, як: осередки сюжетно - рольових ігор, сенсорний куточок, природничий, куточок усамітнення (куточок релаксації), образотворчої діяльності, ігротеки.
Предметно - ігрове середовище спрямоване на те, щоб максимально активізувати дитину, дати їй можливість відреагувати на ситуацію, ставити перед нею і допомагати виконувати навчально - розвиткові завдання.
Поєднання традиційних та нетрадиційних методів навчання в роботі з дітьми, робить корекційний вплив більш цікавим та продуктивним. У роботі з дітьми, дуже важливо використовувати гнучкі форми корекційно-педагогічної допомоги. Нетрадиційні корекційні методики розкривають широкий спектр здібностей дитини. Найбільш вдало це можна поєднати з використанням арт-терапевтичних технік, які дозволяють створювати невимушені ситуації спілкування і максимально замотивувати дитину для спільної діяльності, і водночас застосовувати корекційний вплив на неї.
Нетрадиційні методи роботи , які використовуються в корекційно-розвитковій роботі в групі:
-методика Марії Монтессорі,
-методика Шелестової Л.В.,
-пальчиковий ігротренінг (для розвитку дрібної мотрики),
-логоритміка,
-ниткографія.
Арттерапевтичні методики:
-музикотерапія,
-кольоротерапія,
-гудзикотерапія,
-анімалотерапія ,
-пісочна терапія,
-крупотерапія,
-музикотерапія,
-стоунтерапія,
Коротко про декілька з них:

1.Ниткографія

Викладання за допомогою шнурка або товстої нитки контурних зображень різних предметів, тобто «малювання» за допомогою нитки.
Метод ниткографіі дозволяє вирішувати відразу кілька дидактичних завдань:
Удосконалювати зорове сприйняття дітей
Розвивати зорово-моторну координацію
Формувати плавність, ритмічність і точність рухів
Підготовляти руку дитини до письма.

2. Музикотерапія

Впливаючи на психоемоційний стан людини, музика призводить до певних гормональних і біохімічних змін в організмі, позитивно впливає на інтенсивність обмінних процесів. Позитивні емоції, що виникають під час звучання музики, стимулюють інтелектуальну діяльність дитини.
Особливо важливою ланкою музикотерапії є формування сенсорного розвитку,а саме музично – сенсорних здібностей дітей. Сенсорні процеси є показниками цілісного сприйняття, розрізнення виразних почуттів, а також проявів, пов’язаних зі сприйняттям окремих властивостей музичних звуків.
Сприймання музики не потребує підготовки і доступна дітям різного віку. Музикотерапія організовується в індивідуальній, підгруповій і груповій формі.

3.Гудзикотерапія

Робота з гудзиками.
Займаючись ґудзикотерапією відбувається:
розвиток дрібної моторики, дотикового сприйняття, уваги, уяви, пам’яті;
засвоєння основних кольорів та їх відтінків;
розвиток вміння співвідносити зразок з виконаною роботою;
закріплення сенсорних навичок та просторового уявлення;
допомога дитині через творчість виразити свої емоції;
виховання посидючості та працелюбності;
формування стійкого інтересу до отриманого результату;
Все це сприяє розвитку мовлення дітей, розширює словниковий запас, допомагає автоматизувати та диференціювати поставлені звуки. Можна використовувати в роботі з формування елементарних математичних уявлень.
Головне правило, якого повинні дотримуватися – рівень важкості завдань повинен відповідати вікові дитини. Дуже складні або прості завдання не викликають у дітей інтерес.

4. Анімалотерапія

Анімалотерапія - це лікування за допомогою тварин. Цей вид лікування є найбільш приємним з усіх відомих видів, він дарує безліч приємних відчуттів і не дає ніяких побічних ефектів.
Птахи, риби, плазуни та земноводні також надають певний біоенергетичний вплив на людину.
Люди, які тримають домашніх улюбленців, живуть довше і хворіють менше - це науковий факт. Нервова система цих людей знаходиться в набагато кращому стані, ніж у людей, у яких немає домашніх тварин.

5.Пісочна терапія

Завдяки цьому відносно новому методу, у дитини розвивається здатність до самовираження і творчого сприйняття світу. Пісочна терапія допомагає розвивати у дітей пам’ять, увагу і просторову уяву.
Створюючи свій, неповторний світ на піску за допомогою різноманітних фігурок, малюк передає нам всі свої фантазії і переживання. Пісочна терапія також сприяє розвитку наступних навичок:
- Формування комунікативних навичок;
– Поліпшення пам’яті, уваги та образного мислення;
– Розвиток дрібної моторики рук;
– Позбавлення від тривог і страхів.
Використовуючи ігри з піском можливо формувати елементарні математичні уявлення , формувати елементи грамоти, ознайомлювати з навколишнім середовищем, розвивати мовлення.

6. Кольоротерапія

К.Д.Ушинський зазначає, що для якісного засвоєння вихованцем матеріалу «потрібно змусити брати участь у цьому засвоєнні якомога більшу кількість нервів, змусити брати участь зір, показуючи карту або картину, але й в акті зору повинні брати участь не лише мускули очей безбарвними обрисами зображень, але й сітківка дією кольорів розфарбованої картини. Необхідно залучити до участі дотик, нюх і смак. За такого дружного сприймання всіма органами в акті засвоєння працюватиме найледачіша пам’ять».
Наприклад ,для закріплення вивчених кольорів ми проводемо - “кольорові дні”. Для повноцінної роботи важливо приготувати необхідний матеріал. Групова кімната прикрашається атрибутами відповідного кольору. Акцент слід зробити на натуральних природних об’єктах: листя, квіти, овочі, фрукти. Все це буде використовуватися при проведенні освітньої роботи з дітьми. Діти в цей день можуть принести кульки чи стрічки відповідного кольору. Особливий інтерес викликатиме в дітей їхній одяг, в якому буде присутній колір
Педагоги, які працюють з дітьми, намагаються створити такі умови, за яких діти отримали б максимум знань, умінь і навичок, враховуючи психофізичні та пізнавальні можливості кожної дитини.

 

Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими.

- О.Уальд -

Контакти

Ми за цією адресою

м.Полтава,
пров.Стешенка, 4
Україна, 36023

Або зателефонувати

Телефон: 80968348512

Скачать новые шаблоны Joomla!