Підводний світ природи настільки дивний і багатогранний, що ми часом просто не усвідомлюємо всієї його краси, а часто взагалі забуваємо про його існування.
Підводний світ – дивовижна казка, сповнена чудес та чарівництва. Там на морських глибинах оживають неймовірні простори та дивні істоти, дивлячись на яких розумієш, що природа справді чудовий творець.
З поверхнею моря люди давно знайомі, а що таїли в собі глибини під цією поверхнею було невідомо.
Вихователь Пивовар О. В. запрошує вас у дивовижну ,незвичайну, підводну подорож.
Ви відправитеся глибоко - глибоко в море та подивитися на морських мешканців.
Це - БАТИСКАФ - сталева куля, вікна - ілюмінатори з товстого скла, круглої форми. Апарат, що спускається на дно морське. Під воду він опускається із судна на тросі . Батискаф складається з двох частин: це легкий корпус – поплавець (він має таке ж значення як рятувальний круг)та міцний корпус – у вигляді сталевої кулі, в якій розміщується екіпаж від 2 до 12 осіб. Також у цій частині знаходиться наукова апаратура для ведення підводних робіт та телефон(радіостанція)для зв'язку із поверхнею.
Море прекрасне, сильне море, море велике. Воно захоплює і дивує. Воно живе.
І що ж ми там побачимо? Дуже багато цікавого! Спробуємо?
Вирушаємо в подорож на морське дно:
«Батискаф підводний
В морській глибині ліг,
Наче диво – рибина , на дні.
Потім свої двигуни увімкнув,
Риб налякав та у далич майнув…»
Загадки про підводний світ
Ця тварина добра дуже, |
Дітки, що за дивина? |
Біло – чорне маю тіло, |
Хто всіх повільніше повзе, |
Він не скаче на просторі |
Хижа риба не бідує, |
Він не ходить, а задкує, |
Я великий, важкий, мов ракета, стрімкий. |
В морі плаваю на дні, Там спокійніше мені, Як желе мої боки: І прозорі, і м’які. Якщо зловиш мене ти – Можу руку обпекти! (медуза) |
Він по дну морському бродить, Їжу там собі знаходить. З вигляду він схожий злегка На простого павука. Уважніше подивись — Стережись його клешні (краб) |
Цікавинки про морських жителів
Ось яке море - без кінця і краю.
На піщаний берег хвилі набігають.
Перестане вітер на море сердитися.
Чи стане видно, хто там в глибині таїться…
• Морська зірка. Вона дуже схожа на зірку. Рухається вона дуже повільно, живе на дні, не ховаючись від ворогів. Харчується устрицями, всілякими молюсками і морськими гребінцями.
• Скат нагадує птицю з величезними крилами. Очі у нього - нагорі голови, а рот - на череві. А на кінці довгого хвоста - отруйна зазублена голка.
• Дельфіни. Вони активні, розумні, допитливі і дуже добре ставляться до людини. Дельфіни чудово розрізняють відтінки кольорів, розміри і геометричні форми. Деякі з них навіть можуть «малювати», тримаючи пензлик у роті. Дельфіни мають надзвичайно розвинений слух. Вони здатні чути звуки, які ніколи не почує людина.
• Восьминіг. У восьминога вісім ніг, вони пересуваються повільно. Коли восьминогам загрожує небезпека, вони випускають чорнильну хмару і здатні швидко і різко змінювати свій колір.
• Меч - риба - найшвидше з усіх тварин на планеті. Вона плаває зі швидкістю автомобіля!
• Акула прекрасно плаває, дуже швидко рухається в воді. Зуби у акули дуже гострі з довжиною до 8 сантиметрів і вони постійно змінюються.
• Медузи. Плаваючі в морських водах медузи незрівнянно красиві. Вони майже прозорі, тому що складаються з води. Медузи живуть на Землі багато мільйонів років. Вони з'явилися раніше, ніж динозаври і акули. Медуза звичайно має форму парасольки або дзвона. Її величина може бути з копієчку, а може з пляжну парасольку. Зіткнувшись з медузою, можна отримати опік. Опік цей нагадує опік кропивою. Звідси ще такі назви медуз, як жгучка, морська кропива.
• Черепахи – одні з найбільш давніх істот, які живуть на нашій планеті. Колись люди вважали, що саме на одній з них тримається земля . Тобто вона лежить на трьох слонах , а ті, в свою чергу, стоять на велетенській черепасі. Черепахи населяли Землю ще понад 200 мільйонів років тому.
Цікаво , що зовні сучасні черепахи нагадують своїх предків.
На сьогоднішній день найбільшою черепахою є шкіряста. Її маса може досягати 900 кілограм. А довжина – 250 сантиметрів. Істота вміє пірнати на глибину понад 1 кілометр. Панцир без проблем витримує такий тиск води.
Дидактична гра : «Нагодуй акулу»
Мета гри: закріплювати вміння рахувати в межах 10; розвивати увагу, зорове сприймання, логічне мислення,спритність ,вміння порівнювати; вправляти в умінні групувати предмети за кольором та кількістю; виховувати інтерес до лічби.
Давайте пригадаємо правила безпечної роботи при ліпленні пластиліну:
• не можна грати зі стекою, вона повинна лежати на краю стола;
• використовувати стеку тільки в разі потреби;
• не можна класти пластилін на стіл, тільки на клейонку або дощечку;
• не можна кидати пластилін на підлогу;
• не можна брати пластилін в рот.
Ліплення (барельєфне) « Веселкова рибка у акваріумі»
Мета: удосконалювати вміння працювати з пластиліном в техніці барельєфна ліпка;продовжувати розвивати творчу самостійність, викликати бажання фантазувати; вчити прикріплювати пластилін на картон; закріплювати вміння і навички в зображенні пластиліном рибки; вправляти в гармонійному поєднанні основних кольорів веселки;виховувати естетичний смак, образне бачення, любов до природи.
«Що за дивний дім такий?
Не простий,а водяний.
Він прозорий,хоч без вікон,
Та красивий, чистий,світлий.
А живуть в нім молодці –
Гарні красені плавці.
Рибки дуже в нас красиві,
Кожна з них маленьке диво!
Подивись,яка вона
Прудко аж на дно пірна»
ДИХАЛЬНА ГІМНАСТИКА
Правила проведення гімнастики:
1. Думати лише про вдих носом.
2. Видих відбувається після вдиху самостійно (через рот) …
3. Одночасно з вдихом виконуються рухи й ніяк інакше!
Диво-ніс
Вихователь читає віршований текст. Діти лише виконують вправи за змістом вірша, тобто повільно й глибоко дихають.
Диво-носик дихає,
Дихає повільно.
Глибоко і тихо
Дихає він вільно.
Дихання затримай —
(Діти роблять вдих і затримують дихання.)
У легенях втримай.
Три-чотири — видих
У маляток милих!
Пірнальники за перлинами
Вихователь сповіщає, що на морському дні лежить чудова перлина. Дістати її зможе той, хто вміє затримувати дихання. Дитина в положенні «стоячи» робить два спокійних вдиха через ніс, а з третім глибоким вдихом закриває рот, затискає пальцями носа й присідає до того моменту, доки зробить вдих.
Кораблики
Підготувати паперовий кораблик. Пустити його у миску або у ванну з водою. Спочатку дитина дує на кораблик, не поспішаючи, склавши губи як для звука «ф-ф-ф». Кораблик пливе плавно. А потім ніби налітає поривчастий вітер. Дитина складає губи як для звука «п», або витягає їх трубочкою, але не надуваючи щік. Кораблик рухається швидше.
Гудок пароплава
Прогудів наш пароплав,
В морі всіх він нас кличе.
І. п. - о. с.
1 - через ніс з шумом набрати повітря;
2 - затримати дихання на 1-2 сек;
3 - з шумом видихнути через губи, складені «трубочкою», зі звуком «у-у-у» (видих подовжений).
Пропонуємо вам зробити морських жителів , наприклад, краба та медузу, і кольрові кораблики. Для цього потрібний кольоровий та гофрірований папір, коктельні трубочки для їх пересування. Особливу увагу тут відіграє ваша фантазія! Тож фантазуй і в тебе неодмінно все вийде!