matematika

 

Математика - наука.
Дуже потрібна вона.
Без неї не обійдуться
Ні ти, ні я.
Математика - гімнастика розуму.
Логічно мислити вчить нас вона.
З усіх наук найважливіша,
Мудра, точна.

Безліч простих способів захопити дітей математикою за допомогою ігор і повсякденних занять.   Вихователь Тарасенко Ю.М. пропонує вам завітати у математичну країну і порадить як можна весело та з користю провести час з вашими дітьми.
Поради батькам щодо розвитку логіко-математичного мислення у дітей.
Велику роль у залученні малюка до світу математики відіграють батьки. Спробуйте „Математичні поради на щодень”.
На прогулянці:
Звертайте увагу дитини на цифри на будинках, машинах, рекламних щитах, вивісках. Називайте малюкові цифри, які бачите, і просіть, щоб він їх повторив. Для цього пограйте у гру „Відлуння”: нагадайте дитині, як ви у горах чи у будинку чули, як луна „повторює” останні слова, і запропонуйте їй на певний час стати такою луною. Наприклад: „Я скажу чотири, а ти повториш за мною двічі, тричі. Така гра не лише допоможе дитині запам’ятати числа, а й сприятиме закріпленню навичок лічби, розвитку уваги.
У кімнаті:
– Коли дитина просить, щоб ви почитали їй улюблену казочку, оповідання, віршик, перед тим, як задовольнити її прохання, запропонуйте їй знайти відповідну сторінку за номером (від 1 до 10).
– Якщо ви зібралися пересадити кімнатні квіти, запропонуйте дитині взяти участь у процесі, підібрати горщики відповідного розміру, полічити їх, можна розкласти перед нею пластмасові горщики різні за розміром і дати завдання скласти їх один в один за принципом мотрійки. Можна також пропонувати викладати з них серіаційні ряди, групуючи їх за певними ознаками. Цей процес не лише захоплює малюка, а й розвиває у нього мисленнєві операції аналізу та серіації.
– Заохочуйте дитину самостійно організовувати свій ігровий простір. Наприклад, запропонуйте гру „Кафе”. Нехай малюк сам підготує необхідні атрибути, обладнає дизайн приміщення, згрупує предмети, які будуть використовуватися у грі, за якістю (масою, формою, кольором, величиною), множинами (кондитерські вироби, напої, фрукти), виготовить та розклеїть цінники. А ви, відвідуючи „кафе” свого малюка, не забувайте хвалити його старанність.
На кухні:
– Під час приготування обіду спонукайте малюка лічити овочі та фрукти. Наприклад, запитайте, скільки ви взяли для борщу моркви, буряка, картоплі, цибулі.
– Попросіть перебрати квасолю та горох у різні ємності. Або висипте на тацю макарони різні за формою та розміром і запропонуйте розкласти (згрупувати) їх за однією або двома ознаками. Це завдання розвиватиме вміння дитини класифікувати предмети, а також дрібну моторику та сенсори ку.
– Приготування вареників – цікава і захоплива справа, тож нехай ваш малюк допомагає їх ліпити, при цьому лічіть, скільки він зробив сам, скільки ви, а скільки разом; скільки було до того, як він почав ліпити, і скільки стало. Обов’язково відзначайте вклад дитини у спільну справу, не скупіться на похвалу.
– Коли варите кашу, запропонуйте малюкові умовною міркою відміряти крупу. Наприклад, попросіть у нього три склянки крупи для варки або скажіть, нехай визначить, скільки ще склянок крупи залишилося у мішечку чи посудині для її зберігання. За таким же принципом можете проводити гру „Магазин”, тобто купувати у дитини певні продукти.
– З чистих губок для миття посуду нехай дитина збудує будиночок, кораблик або те, що їй заманеться. При цьому ставте умову – використовувати губки лише певного кольору або розміру. Якщо вдасться, то нехай сконструює кілька поверхів, а потім їх полічить. Так у малюка розвиватиметься вміння класифікувати, лічити, а також креативне мислення.
– Пропонуйте дитині шукати на кухні предмети, схожі за формою на прості геометричні фігури, і називати їхнє місце розташування. Наприклад: „Мілка тарілка схожа на круг. Знаходиться на другій поличці зверху; в шухляді; біля чайника; під каструлею; справа від глибокої тарілки”. Це сприяє розвитку вміння орієнтуватися у просторі, закріпленню уявлення про геометричні фігури, а також активізації у мовленні назв посуду.
В природі:
– Виїжджаючи з дітьми на природу (на берег річки, озера чи моря) можна зайняти їх пошуками „курячого бога”. Це камінчики з діркою, які за словами людей, приносять щастя тому, хто їх знаходить. Камінчики можна лічити, групувати за розміром, кольором, нанизати на нитку.
– Можна полічити, хто знайшов більше камінчиків, порівняти, чиє намисто найдовше шляхом накладання одне на одне.
– Цікаво буде оголосити конкурс на віднайдення найменшого чи найбільшого камінчика.
– Камінчики, які мають незвичну форму, можна розфарбувати фарбами, восковими олівцями.
– Пропонуйте шукати камінці певної форми (схожі на трикутник, квадрат, круг) та групувати їх.
– Малеча полюбляє кидати камінчики у воду. Позмагайтеся і покидайте їх на дальність: хто кинув далі, хто ближче.
– З шишок, каштанів, камінців, листочків, гілочок попросіть дітей викласти якусь геометричну фігуру або інше зображення, порівняти, яких матеріалів використано більше.
– Залучайте дітей до ігор: „Скільки кроків до дерева?”, „Який листочок більший?”, „Виклади листочки за зростанням”.
– Під час спостережень за деревами спонукайте дитину лічити кроки до дерева, листочки на дереві, пташок, які прилетіли чи відлетіли. Для розвитку орієнтування у просторі запитуйте малюка, у який бік хиляться гілочки, коли дме вітер, – вправо чи вліво; хто живе на дереві, а хто під ним.
– Для розвитку вміння порівнювати за величиною пропонуйте такі завдання: знайти найвищий дуб; обійняти найтовстіше дерево; виміряти мотузкою товщину клена та прикласти до умовної мірки чи лінійки; викласти з листочків велике та маленьке коло, найдовшу, найкоротшу доріжку; підійти до найвищого (найнижчого) дерева.
Як бачите, розвивати логіко-математичне мислення вашого малюка – цікаво і цілком доступно у домашніх умовах. 

Поп-іт можна використовувати не лише для розваги, а і з користю. Адже, граючи в Pop It, дитина зможе розвинути уважність, дрібну моторику і підтягнути математичні знання
Гра: "Зроби за зразком"
Мета: удосконалювати вміння працювати за поданим зразком; розвивати дрібну моторику рук, увагу, спостережливість, пам’ять, мислення, зорове сприймання; виховувати інтерес до сенсорних ігор.
Хід гри:Потрібно за зразком викласти на Pop Іt цифри, фігури.
Гра: "Тисни пальчиком швиденько"
Мета:Продовжувати знайомити дітей з цифрами від 1до 6 і правельно співвідносити цифри з кількістю предметів. Розвивати вміння аналізувати, порівнювати, відраховати точну кількість предмета.

matematika4matematika6matematika5matematika7matematika2matematika3
Дидактична гра: "Цікавинки від жучка сонечка"(склад числа)
Мета: Розширити та закріпити знання дітей про склад чисел від 1до 10; тренувати увагу,пам’ять, мислення; виховувати інтерес до логіко-математичних ігор.

matematika8matematika9
Дидактична гра "Чарівний сад"
Мета: закріплювати вміння рахувати в межах 10, знання цифр для позначення відповідної кількості предметів, розвивати увагу, спостережливість, уміння порівнювати, зіставляти, аналізувати, виховувати інтерес до лічби, самостійність у розв’язанні завдань вихователя.
Обладнання: картки, на кожній з яких зображено певну кількість предметів і цифру, від 1 до 10.

matematika10matematika11
matematika1

 

 Аплікація "Тітонька Сова"

Тема: "Тітонька Сова" (аплікація з геометричних фігур)
Мета: Навчити дітей робити аплікацію з різних геометричних фігур; удосконалити і закріпити навички користування ножицями; розвивати увагу, вміння аналізувати та систематизувати; виховувати акуратність, охайність.
Дитячі аплікації з геометричних фігур — не просто творче та корисне заняття. Діяльність з паперовими колами, трикутниками допомагає одночасно вивчати кольори, фігури та розвивати логіку.Перед створенням аплікація необхідно розповісти дитині про геометричні фігури-показати заготівлі,назвати їх форми. Важливо ознайомити з послідовністю.

 

Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими.

- О.Уальд -

Контакти

Ми за цією адресою

м.Полтава,
пров.Стешенка, 4
Україна, 36023

Або зателефонувати

Телефон: 80968348512

Скачать новые шаблоны Joomla!