lid2

Стали дні короткі,
Сонце світить мало,
Ось прийшли морози,
І зима настала.

Прийшла казкова чарівниця-зима. Настали найкоротші дні в році. Випало багато снігу. Вся земля, дерева вкрилися білим, пухнастим снігом. Надворі стало холодно. Тріщать морози. З сірого неба летять візерункові сніжинки. Сніг покрив землю, дерева, дахи будинків. За кілька годин змінилася земля. Вся вона вкрита сріблясто-білим килимом. Особливо гарні зимою дерева. Узимку ліс відпочиває. Дерева стоять голі та без листя. Вони готуються до зимового сну. Виблискують гілки дерев, на яких лежать снігові шапки. Пластівцями обсипається срібний іній. Здається, ніби ти потрапив у казку. Мороз розмалював вікна химерними візерунками. Сніжинки, як алмази, виблискують на зимовому сонці. Вітер підхоплює їх, і починає кружляти заметіль. З дахів будинків звисають бурульки. Річки та озера взимку замерзають, вкриваються льодом. Але біля дна вода не замерзає, тому там зимують риби.
Але, головне, що взимку дуже весело малятам, бо вони катаються на санчатах, лижах, ковзанах, грають в сніжки, ліплять снігову бабу.
Зима – це маленька казка, настання якої чекає кожна дитина, і навіть дорослий! Спитайте свою дитину за що вона любить зиму? Нехай пригадає та назве зимові місяці, та зимові явища.
Поради для батьків:
Теплого зимового дня можна сходити всією родиною в парк або ліс. Там дитина побачить набагато більше змін, а також в новому місці завжди цікавіше гуляти.
Разом з дитиною:
• Зліпіть сніговика чи снігову бабу, снігові скульптури, лісових звірят, казкових героїв. Виконайте завдання: прикрасьте їх природним чи покидьковим матеріалом, розфарбуйте фарбами, назвіть колір, визначте найбільший та найменший предмет, складіть розповідь, тощо. Просто дайте волю своїй фантазії.
• Помалюйте на снігу (підготуйте заздалегідь пульверизатори з водою, в якій розведені фарби або харчові барвники).
• Помалюйте снігом (снігом можна малювати на парканах, стінах і деревах).
• Створіть снігові фігурки на деревах (зі снігу можна ліпити смішних персонажів прямо на деревах).
• Створіть дерева з обличчям (дерева можна оживляти, придумуючи їм різні обличчя).
• Пограйте з дітьми в сніжки.
• Побудуйте із сніжок споруди (використовуйте сніжколіпи, формочки для пісочниці). Можна побудувати відмінний замок, фортецю зі снігу і приготувати всілякі снігові торти та інші частування.
• Помилуйтеся красою зимового лісу і проведіть бесіду з дітьми:
*Яка погода взимку?
*Що відбувається із деревами взимку?
*Які звірі впадають узимку в сплячку?
*Що з’являється на річках та озерах?
*Яке свято буває узимку?
• Пограйте в д/г «Що? Для чого?», «Зима яка?» (підбір прикметників:), «Зима добре – зима погано»
• Складіть розповідь про зиму.
• Розгляньте сніжинки (використайте лупу).
• Зробіть снігові лабіринти.
• Створіть зимову картину (ходіть дрібними кроками або, навпаки, широкими, петляйте і стрибайте, помалюйте гілочкою на снігу).
• Пограйте в слідопитів (спробуйте визначити хто залишив ті чи інші сліди).
Зима – чудова пора для юних дослідників, які прагнуть отримати нові знання! Так-так, узимку можна (і потрібно!) проводити цікаві експерименти, які дивують, захоплюють та, звісно, вчать новому! Наприклад, чи знають ваші діти, що вода має магічні властивості? Тоді саме час дізнатися!

lid1«СНІГ»

Мета: вчити дітей розрізняти і називати ознаки снігу (білий, холодний, може 6ути пухким, розсипчастим, у разі перенесення у приміщення сніг перетворюється на чисту або брудну воду, а вода надворі – на лід); розвивати здатність встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, виховувати спостережливість. Формуючи уявлення про властивості снігу за різної температури повітря, доцільно показати, як можна використовувати сніг у таких ситуаціях для ігор, розваг, праці чи дослідів тощо.
1. Властивість « Білий – холодний» Для усвідомлення дітьм того, що «білий» не завжди означає «чистий», слід провести дослід про перетворення снігу на воду.
Хід досліду: Сніг взяти з кількох місць на вулиці. Уточнення кольору снігу провести через порівняння за кольором відомих дітям предметів (аркуш паперу, біла фарба, речі дитячого одягу, посуд тощо). Висновок діти роблять самостійно.
2. Властивість «Сніг холодний».
Хід досліду: Для ствердження того, що сніг холодний, дітям рекомендують винести в посудині воду різної температури і поставити у сніг. Спостерігаючи за змінами снігу навколо посудини (від тепла сніг тане і перетворюється на воду) і температурою води в посудині (за короткий час вода охолоджується від холодного снігу), діти роблять висновок про цю властивість снігу. Для закріплення знань провести тaкі досліди: у снігопад спостерігати за поведінкою сніжинок на теплій долоні, одязі дітей. Як змінюються сніжинки? Чому? У снігопад підставити обличчя назустріч сніжинкам. Що відбувається зі шкірою? Подихати на сніжинки – що змінилося? Чому?
3. Властивість «Пухкий – розсипчастий». Цю властивість снігу діти бачать під час активної трудової діяльності – виготовлення фігур зі снігу та під час ходьби на лижах.
Хід досліду: 3 пухкого снігу доцільно порекомендувати дітям зліпити снігову бабу, фортецю, колобок, сніжки, казковий міст. При цьому особливу увагу слід звернути на закріплення попередньої властивості з’ясувати, чому по пухкому снігу не можна ходити на лижах; вслухатись у звуки, під час наступання на нього. До усвідомлення властивості – сніг розсипчастий – дітей підводять під час ходьби на лижах, через порівняння звука від наступання на сніг – рипить, тому що ламаються замерзлі на сильному морозі сніжинки; через спроби ліпити – не ліпиться, тому що сухий від морозу; через занурення в нього важких предметів – тонуть у снігу.
 

lidТЕМА «ЛІД»

Мета: продовжувати розширювати знання про деякі властивості води (від замерзання вона перетворюється на лід; він холодний, слизький; від нагрівання перетворюється на воду); розвивати спостережливість, допитливість. Спостереження бажано проводити в різну погоду, а також обрати такі місця на вулиці, де льодяні бурульки бувають по-різному освітлені протягом дня. Для повноти уявлень про лід доцільно залити ковзанку, наповнити посуд водою і добитися утворення льоду в різних формах і різного кольору.
1. Властивість «Твердий – слизький»
Хід досліду: Цю властивість демонструє дорослий, пропонуючи дітям ковзати по льодяних доріжках за допомогою нього. Tвepдість перевіряємо, обстежуючи льодяну бурульку або кульку на дотик, ударяючи по них будь-яким предметом. Падаючи з висоти, бурулька розбивається на дрібні кристалики, занурюється у пухкий сніг.
2. Властивість «Лід утворюється від замерзання води. Нагріваючись, перетворюється на воду".
Хід досліду: Засвоєнню цієї ознаки сприяє утворення льоду з води різного кольору –колір води визначає колір льоду; різної форми – форма посудини визначає форму води, льоду; У разі перенесення в приміщення лід від нагрівання стає водою; при відлизі льодяні бурульки тануть під сонячним промінням.
Перелічені експерименти прості та цікаві, а ще – здебільшого не потребують багато часу. Тож провести їх можна просто вдома!

Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими.

- О.Уальд -

Контакти

Ми за цією адресою

м.Полтава,
пров.Стешенка, 4
Україна, 36023

Або зателефонувати

Телефон: 80968348512

Скачать новые шаблоны Joomla!