У лисиці в глухому лісі
Є нора – надійний будинок.
Не страшні взимку хуртовини
Білочці в дуплі у ялини.
Під кущами їжак колючий
Нагортає листя в купи.
Спить у барлозі клишоногий,
До весни він смокче лапу.
Є у кожного свій будинок,
Всім тепло, затишно в ньому.
Знайомство дитини зі світом природи не буде повним і гармонійним без ознайомлення з світом диких тварин. Навіть найменша дитина знає, що в лісі живуть звірі. Вихователь Пивовар О.В. пропонує прогулятися до лісу у гості до звірят.
Ліси – це справжнє живе диво планети. Більшість тварин проживають в лісах. Вони отримали назву - дикі тварини. Багато з них - це небезпечні хижаки, а також милі і зовсім нешкідливі мешканці природи.
Дидактична гра : «Хто де живе?»
Мета: закріпити назву житла тварин (барліг, лігво, нора, дупло, кущ), розвивати увагу, пам'ять, мовлення, дрібну моторику рук, виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Вправа «Чий будинок?»
Лисиця- ...., Білка -…, Вовк - ...., Ведмідь -…, Їжак - ...,Заєць-… .
Де живе ведмідь? Барлога чия?
Де живе лисиця? Нора чия?
Де живе білка? Дупло чиє?
Де живе вовк? Лігво чиє?
Де живе заєць? Кущик чий?
Дидактична гра «Четвертий зайвий»
Мета: закріпити вміння знаходити четверту зайву тварину на слух, пояснювати, чому вона зайва.
- вовк, білка, лисиця, кішка
- їжак, комар, олень, білка
- лисиця, ведмідь, заєць, дятел
- білченя, лисеня, ведмедиця, зайченя.
Мовленнєва гра «Закінчи речення»
Мета: вчити доповнювати пропозиції словом протилежного значення, розвивати увагу.
Ведмідь великий, а заєць ... (маленький)
У вовка хвіст довгий, а у ведмедя ... (короткий)
Білка слабка, а лисиця ... (сильна)
У їжака тіло вкрите голками, а у інших звірів .... ( хутром).
Дидактична гра «Розкажи який? Яка?»
Мета: вправляти в добиранні іменників до прикметників узгоджувати іменники з прикметниками у роді; вихо¬вувати любов до природи, лісу та його мешканців.
Ведмідь - сильний, великий, могутній, розумний, кошлатий, дресирований, бурий, білий, клишоногий, незграбний.
Лисиця - руда, велика, хитра, голодна, пухнаста, спритна, довгохвоста.
Білка - працьовита, запаслива, спритна, чіпка, моторна, непомітна, стрибуча, жвава.
Вовк - великий, голодний, страшний, злий, сильний, небезпечний, хижий, зубастий, сірий.
Їжак – маленький, колючий, гарний.
Заєць – маленький, спритний, довговухий, боягузливий, косоокий.
Мовленнєва гра «Підбери дії»
Мета: закріплювати знання дітей про спосіб життя диких тварин: що вони їдять, як пересуваються, де живуть; розвивати увагу, пам’ять, мислення, мовлення дітей, виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Ведмідь - ходить, плаває, перевалюється, гарчить, реве, ласує медом, бродить, лазить по деревах, занурюється (в сплячку, смокче лапу).
Лисиця - крадеться, линяє, полює, пірнає в замет, вкривається хвостом, розгрібає сніг, добуває їжу, риє, бігає, пробирається.
Білка - стрибає, перестрибує, скаче, розоряє гнізда, ховає горіхи, закладає гриби, гризе, лущить, ховається у дуплі.
Вовк - крадеться, вистежує, нападає, наздоганяє, виє, бродить, бігає, ховається, пробирається, нишпорить, влаштовує лігво, приносить їжу вовченятам, з'їдає, зариває, ховає їжу.
Їжак - ходить, котиться, сопе, збирає гриби, яблука, полює на мишей.
Заєць - стрибає,швидкий. вушками ворушить, бігає, ховається.
Мета: формувати навички складання описових розповідей, розвивати логічне і абстрактивне мислення,спостережливість, пам’ять, уяву; удосконалювати комунікативні навички; виховувати дбайливе ставлення до мешканців природи.
Загадки про диких тварин
Хвіст куценький, довгі вуха, має в шафі два кожухи. Влітку одягає сірий, ну а взимку — теплий білий. (Заєць) ***** |
До пухнастого хвоста личить шубка їй руда. Як рушає полювати, не виходить зайчик з хати. (Лисиця) ***** |
Під соснами, під ялинками Лежить мішок з голками.(Їжак) ***** |
В лісі вогник рудуватий Шишки лускає завзято. (Білка) ***** |
Вдалині посеред ночі |
Взимку спить цей звір в барлозі |
Лічилки про звірят
Їхав лис через ліс, поламав сто коліс, Треба стати, погадати, скільки йому грошей дати. ***** |
П'ять зайчаток вийшли з дому. Спершу стали по одному, Потiм - в пари, топчуть снiг, Хто без пари - геть побiг. ***** |
Є в лисиці п’ять малят – Неслухняних лисенят. На обід їх мати жде: Рад, два, три ... А решта де? ***** |
Зайчик-зайчик-побігайчик, Виніс хліба нам окрайчик Виніс свіжої води, Ой, виходь жмуритись ти. ***** |
Раз і два. Раз і два. В нас лічилка – лісова! В лісі – дерево дуплисте,а А в дуплі живе сова, Що жовтаві очі має, Спить – удень. Вночі – літає. Добрий сон, сові приснись! Я – ховаюсь! Ти – жмурись! |
Раз, два, три, чотири, п’ять — Вийшов зайчик погулять. Як нам бути, що робити? Треба зайчика зловити. Будем знову рахувать: Раз, два, три, чотири, п’ять... |
Зробіть разом з дітьми лісових звірят.
Мета: формувати уміння про різноманітність паперу,вправляти у випізанні та наклеюванні, розвивати дрібну моторику рук та творче мислення, виховувати емоційно – позитивне ставлення до об’єктів природи.
Матеріал: кольоровий та білий папір, ножиці,клей, олівець, маркер.