gesti1Проблема формування комунікативно-мовленнєвої активності людини набуває все більше значення в сучасному житті. Значення сформованості навичок діалогічної мови стає найбільш очевидним при навчанні старших дошкільників, коли відсутність елементарних умінь ускладнює спілкування дитини з однолітками і дорослими.

Спілкування дитини - це не тільки здатність вступати в контакт і вести розмову зі співрозмовником, але й вміння уважно й активно слухати, використання міміки і жестів для більш ефективного вираження своїх думок, а також усвідомлення особливостей себе та інших людей і врахування їх в ході спілкування. Збагачувати мовленнєвий спілкування дітей, зробити його більш природним, невимушеним допомагають невербальні засоби комунікації. Невербальне спілкування, більш відоме як мова поз і жестів, включає в себе всі форми самовираження людини, які не спираються на слова. 
Вихователька Завгородня Л.В. пропонує врави та ігри з використанням жестів, міміки які допоможуть дитині розвиватися як творчій особистості.

"Спілкування мовою жестів"
Спробуйте вигадати свою «сімейну» мову, в якій кожна буква — окремий жест.
Розказуйте цікаві історії з життя, починаючи з окремих речень і закінчуючи невеликими оповіданнями. Історії повинні бути позитивними та викликати усмішку й сміх. Мінімальна доза «смішного» — 10 хвилин на день. Треба сміятися 13–16 разів на день. Гра спрямована на зняття емоційного напруження та формування символічного мисленн
Гра "Веселий оркестр" ( 3 - 4 р)
Мета: вчити дітей через пантоміму імітувати гру на музичних інструментах. Розвивати творчу уяву і фантазію.
Грає Мурчик на баяні, зайчик наш - на барабані,
А ведмедик  на трубі грає весело тобі.
Будеш нам допомагати – будемо всі разом грати.
(Імітувати гру на різних музичних інструментах).
Гра "Погода" Мета: вчити дітей через пантоміму передавати характерні ознаки погоди. Розвивати творчу уяву і фантазію.
Хід гри: можна йти, можна стукати пучками пальців (краще нігтями): спочатку сонечко і легкий вітер (йдемо-стукаємо повільно, м’яко і тихо), потім вітер міцніє, починається дощ (йдемо швидше і тупаємо). Дощ посилюється — тупаємо сильніше, злива — стрибаємо, гроза — ураган — стрибаємо, дуємо і кричимо, вітер заспокоюється, дощ стихає — поступово йдемо тихіше і повільніше. Закінчуємо «хорошою погодою».
Гра."Крокодил", або "Хто я?" (5 – 6р)
Мета: вчити дітей через пантоміму передавати характерні ознаки предмета або живої істоти. Розвивати творчу уяву і фантазію.
Хід гри: весела гра-пантоміма на вгадування задуманих слів. Під час відгадування дозволяється: використовувати жести і міміку, танці, стрибки та кривляння; приймати будь які пози; показувати слово цілком або частинами; кивати головою «так» і «ні».
Але забороняється писати і малювати, вимовляти склади і літери (навіть без звуку, одними губами), показувати букви або передавати літери мовою жестів. Гра спрямована на зняття емоційного напруження та зміцнення різних груп м’язів.
Гра "Мімічна гімнастика"
Мета: розвивати виразні рухи міміки обличчя і адекватно використовувати її.
Хід гри: дитині пропонується виконати ряд вправ для мімічних м`язів обличчя. Наморщити чоло, підняти брови (подив). Розслабитися. Залишити чоло гладким протягом однієї хвилини. Зсунути брови, нахмуритися (серджуся). Розслабити-ся. Повністю розслабити брови, хто стане в нього перетворюється на веселого цуцика ( злу пантеру, сумного зайчика, здивовану кізочку). руки стиснуті в кулаки, все тіло напружене ( страх, жах). Розслабитися. Розслабити повіки, чоло, щоки ( лінь, хочеться дрімати). Розширити ніздрі, зморщити ніс (огида, вдихаю неприємний запах). Роз-слабитися. Стиснути губи, примружити очі ( презирство). Розслабитися. Посміхнутися, підморгнути (весело, ось я який!).
Гра:"Чарівний обруч"
Мета: вчити дітей через пантоміму передавати риси характеру та поведінки персонажів (сміливий, боягузливий, обережний, швидкий, повільний, показувати характерні частини тіла тварини). Розвивати творчу уяву і фантазію.
Хід гри: дорослий пропонує дітям стати в коло, у центрі якого лежить обруч. Вихователь пояснює, що цей обруч чарівний і кожен, хто стане в нього перетворюється на веселого цуцика ( злу пантеру, сумного зайчика, здивовану кізочку). Під відповідну музику діти почергово виконують ролі.
Гра: "Тихіше" (для дітей 3-4 років).
Мета: розвивати виразні рухи рук і використовувати жести.
Хід: мишенята переходять дорогу, на якій спить кошеня.
Вони йдуть на носочках, зупиняються і знаками показують один одному: «Тихіше!»
Виразні рухи: шия витягнута вперед, вказівний палець приставлений до стиснутих губ, брови «йдуть вгору».
Гра: "Покажи жестом".
Мета: закріплювати жести. Спонукати використовувати їх у спілкуванні між собою.
Хід гри: дорослий розвішує картинки із зображенням різних емоцій та дій по всій кімнаті. Дорослий пропонує дитині підійти до картинки, розглянути її і за допомогою жестів передавати зміст цієї картинки.
Гра:"Що за звір до нас завітав" (для дітей 5-6 років).
Мета: вчити дітей через пантоміму передавати риси характеру та поведінки персонажів (сміливий, боягузливий, обережний, швидкий, повільний, показувати характерні частини тіла тварини). Розвивати творчу уяву і фантазію.
Хід: дорослий роздає ролі тварин. Дітина показує її. Інші відгадують тварин.
«У відкриті в кімнату двері, заходить звір. Роздивись його і назви мерщій.
Гра "Ожилі іграшки"
Сісти на килим, дітина поруч. Вам, на­певно, розповідали або читали казки про те, як оживають уночі іграшки. Зак­рийте, будь ласка, очі і уявіть свою улюблену іграшку, уявіть, що вона, про­кинувшись, робить уночі. Уявили? Тоді пропоную вам виконати роль улюбленої іграшки і познайомитися з іншими іграшками. Тільки знов-таки всі наші дії виконуємо мовчки, щоб не розбудити старших. А після гри спробуємо відга­дати, хто яку іграшку зображував. На завершення гри діти розповідають, хто кого зобра­жував. 
Гра: «Дружна сім'я» (для дітей 6-7 років).
Мета: розвивати виразність рухів, творчу уяву.
Хід: треба виконати пантоміму з уявними предметами, прагнучи точніше передавати дії. Кожен зайнятий справою: один ліпить, інший забиває в дощечку цвях, хтось малює пензлем, хтось шиє, в'яже. По черзі з дорослими вгадувати дію, що виконується.
Фізкультхвилинка « Мімічне коло».
Всі присутні утворюють коло. Передаючи по колу м’яч показувати мімікою і жестами те, що загадає ведучий. 
-– Тож передайте один одному м’яч вважаючи, що це: - важкий камінь, ваза із скла, повна склянка води, брудна іграшка тощо.

Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими.

- О.Уальд -

Контакти

Ми за цією адресою

м.Полтава,
пров.Стешенка, 4
Україна, 36023

Або зателефонувати

Телефон: 80968348512

Скачать новые шаблоны Joomla!