Око бачить, вухо чує,
Носик запахи пильнує.
Язичок відчує смак
Якщо в страві щось не так.
Має шкіра гарний дар:
Знає дотик холод, жар.
Вихователька Сорока Н.В. пропонує дати дітям уявлення про органи чуття та їх назви, познайомитись з їхніми функціями, пояснити де вони розміщені, яку важливу роль відіграють у житті людини. Навчити дітей піклуватися про власне здоров’я, дотримуватись гігієни.
Відгадайте загадки:
Сидить в ротику моїм І чекає, що я з’їм, Першим їжу зустрічає І мені “розповідає”: Це солоне, це гірке, Це солодке і смачне. Ось такий помічничок, Здогадались? (ЯЗИЧОК) ******* |
Що тверде, а що м’якеньке, Що шорстке, а що гладеньке, Що нас коле, що щипає, А що холодом проймає. Що пече, що ніжно гріє Наша ручка розуміє. І який пухнастий котик Дізнаємось ми на… (ДОТИК) ******* |
Карі, сірі, голубі, Ще й підморгують тобі. Мов маленькі два озерця, Поглядом стріляють в серце. Бачать в день, не люблять ночі Здогадались ви, це ж …(ОЧІ) ******* |
Пахнуть смачно у печі Хліб й духмяні калачі. Пахне сад весняним цвітом, Луг травою, поле – житом. А грибами пахне ліс, Все це відчуває …(НІС) ******* |
Добре слово, рідну мову, Пісню, музику чудову, Спів пташок в гаю далекім І прощальний крик лелеки. Дзюркіт рік, джерел, струмочків, Шелест восени листочків, Ніжну колискову мами, Все це чуємо …(ВУХАМИ) ******* |
Живуть два брати на чудній горі Все чують, але мовчать Зліва брат і праворуч брат. Між собою ніколи не зустрічаються Хто тямущий здогадається (ВУХА) ******* |
Казка "ХТО З ПОМІЧНИКІВ НАЙГОЛОВНІШИЙ?"
Одного разу між помічниками людини виникла суперечка. Кожен з них вважав себе найголовнішим. Вуха сказали: „Ми найголовніші, бо без нас людина нічого не почує. Вовк буде вити, а вона буде спокійно йти, і вовк наздожене її” . Очі сказали: „Людина обернеться, побачить вовка і втече. А якщо нас не буде, то вона хоч і почує вовка, та не буде бачити, куди їй втікати” . А язик і собі: „Без мене людина не зможе закричати і налякати вовка. Або покликати на допомогу. Загине людина разом з очима і вухами” . А руки і собі мовили: „Без мене людина не зможе боронитись. І всі загинуть без мене” . Задумались помічники та вирішили, що всі вони необхідні людині. Всі вони бережуть людину, а людина береже їх і так разом вони живуть.
Дидактична гра «Органи чуття»
Мета: формувати уявлення про органи чуття людини(зір, слух, нюх, дотик, смак) та їх значення у житті, дати уявлення про зв’язок між органами чуття та об’єктами, розрізняти предмети за дотиком, ароматом, смаком, виглядом, на слух, розвивати пам’ять, логічне мислення, мовлення, увагу, спостережливість.
Поради, яких потрібно дотримуватись, щоб зберегти органи чуття!
Щоб не зіпсувати зір:
1) Під час читання чи письма стежити, щоб світло падало ліворуч, а освітлення було хорошим.
2) Не перевтомлювати очі.
3) Берегти очі від пошкоджень і потрапляння бруду.
Щоб мати добрий слух:
1) Регулярно мити вуха з милом і прочищати скрученою ватою.
2) Ніколи не колупатись у вусі сірниками, олівцями, гострими предметами.
3) Берегти вуха від сильного шуму та різких звуків.
Щоб не втратити нюх:
1) Оберігатися від застуди, загартовувати свій організм.
2) Берегти ніс від пошкоджень і потрапляння в нього сторонніх предметів.
Щоб не втратити смак:
1) Остерігатися вживання дуже холодної або дуже гарячої їжі.
2) Оберігати свій організм від застуди.
Щоб не втратити чутливість шкіри:
1) Стежити за чистотою шкіри.
2) Оберігати шкіру від пошкоджень.