doroga

Місто, в якому ми з тобою живем,
Можна порівнювати із букварем.
Азбука вулиць, розкрившись для нас
Корисні уроки дає повсякчас.
Ось вона, азбука – треба всю знать, –
Вздовж тротуару, глянь, знаки стоять.
Азбуку руху завчи до ладу,
Щоб не потрапити раптом в біду!


Подорож в минуле: «Чому світлофор так називається?». Назва походить від двох слів: нашого слова « світло» і грецького « форос» - несе. Отже в перекладі на нашу мову «Світлофор» означає – що несе світло. А чи знаєте ви, що світлофори походять від прапорців, якими користувались залізничники, щоб керувати рухом потягів? Є три кольори прапорців: червоний – що забороняє рух, жовтий – що закликає до обережності, зелений – дозволяє вільно рухатись. Мали три кольори і перші світлофори, котрі з’явилися на початку століття. Це були великі дошки, які були пофарбовані у три кольори. По їхній поверхні з одного кольору на інший, переповзала стрілка, вказуючи, який саме колір потрібно брати до уваги. Стрілку важко було розгледіти здаля і водії помилялися, не розуміючи на який колір вона вказує. На сучасних світлофорах вогники спалахують по черзі, так що сплутати їх можна лише навмисно.
Основні правила поведінки на дорозі:
1. Ходити по тротуару потрібно тільки з правого боку.
2. Переходити дорогу необхідно тільки по пішохідному або підземному переходу, міцно тримаючи батьків, або дорослих за руку.
3. Переходити вулицю можна тільки на зелений сигнал світлофору. Червоний і жовтий сигнали світлофору забороняють рух через дорогу.
4. Якщо збираєшся переходити дорогу, подивись чи немає поруч машин, або чи всі машини зупинились.
5. При переході дороги спочатку подивись у лівий бік. Дійшовши до середини дороги подивись у правий бік і тільки тоді продовжуй іти.
6. Не можна перебігати дорогу.
7. Не можна обходити стоячий автобус – це небезпечно. Треба почекати, доки він від їде від зупинки. Правила дорожнього руху неодмінно, діти повинні знати на відмінно.
А зараз ми звами познайомимося з головними знаками на дорозі:
1. Світлофор три ока має. Він усім допомагає. Коли червоний запалає – він іти забороняє. Жовтий, стій, не ворушись, враз замри і роздивись. А зелений засвітився – це для тебе шлях відкрився. 
2. Хочеш дорогу перейти, ти на ній зебру знайди. Білі смуги на асфальті, пішоходам дуже раді. Завжди вкажуть вірний шлях на інший бік дороги. 
3. Наступний знак - зупинка для транспорту. На ньому зображений автобус. Знак синього кольору, адже знаки синього кольору – це інформаційні знаки.
Гра словесна: «Станція мультик» (загадки).
- Улюблений двоколісний вид транспорту кота Леопольда(Велосипед).
- Чим змазував свій моторчик Карлсон? (Варенням).
- На що перетворила добра фея гарбуз для Попелюшки?(На карету).
- На чому їхав Ємеля до царя в палац? (На печі).
- Який подарунок зробили батьки Дядька Федора, листоноші Печкіну? (Велосипед).
- На чому літав Аладін?(На килимі).
- На чому літає Скай? (На гелікоптері).
- Особистий транспорт Баби Яги? (Ступа).
- На чому катався Кай у казці «Сніжна королева? (На санчатах).
- У чому плавали по морю цариця зі своїм немовлям у казці «Про царя Салтана?» (У бочці).
Дидактичні ігри про правила дорожнього руху.
Д/гра : «Слухай – запам’ятовуй правила».
Мета: Закріплювати правила дорожнього руху.
Матеріал: жезл для регулювання дорожнього руху.
Правило гри: правила дорожнього руху та знаки не повинні повторюватися гравцями.
Хід гри: Дорослий дає жезл для регулювання дорожнього руху дитині. У відповідь дитина називає правило поведінки на дорозі. Наприклад: «Не можна переходити дорогу на червоне світло». Жезл переходить дорослому. Дорослий називає своє правило. Не можна повторювати сказані правила. Виграє той, хто більше назве правил дорожнього руху. Можна називати дорожні знаки.
doroga5Д/гра: « Доміно. Юний пішохід». 
Мета: Повторити правила дорожнього руху. Закріпити знання дітей про правила дорожнього руху. Розвивати увагу і спостережливість. Виховувати навички використання правил дорожнього руху в повсякденному житті.
Д/ гра: « Я – водій».
Мета: Закріпити правила дорожнього руху, активізація словника, знання деяких дорожніх знаків.
Матеріали: макет вулиці, набір знаків, набір машинок, картки із зображеннями бензоколонки, медпункту та ремонтної майстерні
Хід гри:
Картки із зображенням бензоколонки, медпункту та ремонтної майстерні лежать на столі. Дитина бере картинку і починає свій шлях до потрібного їй пункту призначення, використовуючи дорожні знаки. Дорослий слідкує, щоб дитина не порушувала правила дорожнього руху. Коли це відбувається, дорослий зупиняє гру і пояснює дитині про порушення. Якщо дитина виконала всі правила і доїхала до пункту призначення, дорослий пропонує дитині пояснити, як він це зробив. Наприклад:" Я поїхав прямо, тут знак "Поворот ліворуч", я поїхав ліворуч, а потім праворуч". Дитина перераховує знаки, які були на дорогах.
Ускладнення: Дитина сама виставляє потрібні знаки.
Д/гра: « Ребуси» (дорожній рух).                                                                 
Мета: Закріпити з дітьми знання правил дорожнього руху, вправляти в підбиранні необхідних слів за змістом. Розвивати логіку, мислення, увагу. Виховувати бажання дотримуватися правил дорожнього руху.   
doroga6Д/ гра: «Будь обачним пішоходом».
Мета: Закріпити знання дитини про дорожні знаки, види та їх значення; вчити розфарбовувати знаки; розвивати увагу та зорову пам'ять, мовлення; удосконалювати швидкість реакції, виховувати у дитини обачне поводження на вулиці, прагнення до особистої безпеки.
Матеріали: картинки дорожніх знаків, розмальовки цих знаків
Хід гри:
Дорослий розміщує перед дитиною картинки дорожніх знаків. Спочатку дитина розглядає всі знаки, та описує їх ,які їй відомі. Наприклад: знак «Пішохідний перехід» зображує чоловічка що переходить дорогу по зебрі. Цей знак вказує на місце переходу дороги пішоходом. Він синього кольору.»
Дорослий вчить групувати знаки на попереджувальні та інформаційно – вказівні. На закріплення гри та запам’ятовування знаків роздає дитині знаки – розмальовки та пропонує розмалювати їх, відтворюючи ці знаки із пам’яті.
Пазли Склади дорожній знак».
Мета: Вчити дитину складати, називати та розрізняти знаки дорожнього руху та пояснювати їх значення на дорозі; розвивати увагу та спостережливість, кмітливість; виховувати прагнення до особистої безпеки.
Хід гри:
Дитині дають конверт з пазлами певного дорожнього знака, з яких його необхідно скласти. Складає, називає знак і самостійно пояснює, навіщо його встановлюють.
doroga0Д/гра: «Штраф порушнику». 
Мета: Познайомити кожну дитину з правилами та знаками, що зустрічаються на дорогах. Розвивати у дітей вміння швидко орієнтуватись на дорозі та не плутати знаки, кольори світлофора.
Дидактичні вправи:
«Вулиця. Дорога».
1.«Хто проїде першим» - дитині пропонуються зображення машин різного призначення (дитині молодшого віку дорослий показує два зображення), необхідно обрати машину, яку міліціонер-релюгувальник повинен пропустити першою (автобус з дітьми, машина з хлібом, фургон з книгами; пожежна машина, молоковоз; фургон з меблями; швидка допомога, машина з хлібом, бетонозмішувач, фургон з морозивом та ін.).
2.«Пасажир – пішохід» - дорослий пропонує дитині розглянути картинки та назвати пішоходів і пасажирів.
3.«З’єднай» - запропонувати дитині назвати складові частини вулиці (на сюжетній картинці);
4.«Дорога для машини, дорога для пішохода» (молодший, середній вік) - скласти з прямокутників дорогу широку для машини, вузьку – для пішоходів.
Безпека на дорозі.
1. «Склади з частин» - Дитині молодшого віку пропонується зразок картинки. В залежності від віку, кількість частин картини збільшується.
2. «Розкажи» - дитині пропонується картина. Дитина називає, що вона бачать, відповідає на запитання. Питання, які можна задавати дитині:
Для чого потрібні транспортні засоби, які є на картині?
Що збираються робити тато з хлопчиком?
Дівчинка з мамою виходять з автобуса. Це так чи ні? Чому ви так вирішили?
Що відчуває бабуся, яка знаходиться на «острівці безпеки»?
Що підказують дорожні знаки? Які дорожні знаки ти бачиш?
Хто дотримується правил безпечної поведінки?
Що наказують сигнали світлофора?
Що допомагає пішоходам перейти проїжджу частину?
Де потрібно грати?
Як себе мають поводити діти з батьками на дорозі?
Для чого потрібен «острівець безпеки»?
Поясни, як потрібно виходити та заходити в транспорт дорослим з дітьми?
Які пішохідні переходи ти бачиш на картинці?
Як може нашкодити розмова по телефону, слухання музики на дорозі?
3. «Познач місце, де дозволено переходити дорогу» - покласти кружечок на відповідне місце (на сюжетній картинці)
4. «Навчи котика переходити дорогу» - запропонувати дітям скласти картинки за порядком відповідно правил переходу дороги. (дітям молодшого, віку дорослий пропонує зразок, середнього – картинки із цифрами)
5. «Оціни ситуацію» - дитина отримує малюнок із зображення певної ситуації, розглядає її і визначає, як поводяться діти. (можна покласти зелену фішку на картинку, де діти поводять себе правильно, чорну – де неправильно)
Світлофор.
1.«Світлофор» - скласти світлофор з частинок, ремонтувати світлофор, пояснити призначення кольорів, розмалювати кружечки, домалювати, дібрати знак світлофора до картинки-ситуації.
Дорожні знаки.
1. «Знайди зайве» - дитині пропонують назвати дорожні знаки, розкласти на колонки (заборонні, попереджувальні, інформаційно-вказівні, наказові знаки), визначити, який з них зайвий і чому.
2. «Підбери знак» - до певної групи зображень закладів (лікарня, столова, ресторан, готель…) дібрати відповідний сервісний дорожній знак. Назвати його.
3. «Порівняй знаки, знайди різницю» - між двома знаками знайти ті ознаки, які відрізняють дорожні знаки (кількість знаків залежить від віку дитини).
4. «Добери знак» - дитина отримуює сюжетні картинки, дорожні знаки розміщені окремо. Необхідно розглянути картинку, визначити, якого знаку не вистачає. Далі – розставити відповідні дорожні знаки на вільні (пусті) місця.
5. «Збери знак» - за схемою скласти дорожній знак.
Транспорт.
1. «Знайди зайве» - дитині пропонують назвати зображення різних видів транспорту, визначити, який з них зайвий і чому (для первезення пасажирів, дитячий транспорт(самокат, велосипеди...)
2. «Добери вантаж» - необхідно з’єднати правильно: зображення машини та її відповідний вантаж.
3. «Назви призначення машин» - дитині називають види транспорту. Дитина називає призначення транспорту.
4. «Відремонтуй машину» - дитині пропонується зображення виду транспорту, необхідно докласти недостаючі частини (колеса, вікна..)
5. «Назви частини автомобіля» - дитині пропонується обрати один із автомобілів та назвати його і його частини.
6. «Добери вірно транспортні засоби та їх тіні» - (варіант перший) дитині пропонуються картки із зображенням контурів різних видів транспорту, необхідно знайти відповідний кольоровий силует та покласти його на контур.
(варіант другий) Дитина отримує малюнок із зображенням транспортних засобів та їхніх силуетів, розглядає їх, визначає їхню відповідність, з’єднує лінією автомобіль з відповідним контуром.
7. «Відгадай марку машини» - для дитини яка добре розбирається у назвах та марках машин.
Дитячий транспорт.
1. «Склади з частин» - Дитині молодшого віку пропонується зразок картинки. В залежності від віку, обирають кількість частин з яких складається картинка та як її нарізати.
2. «Обведи, розмалюй, домалюй» - можна запропонувати й розмальовки.
3. «Відремонтуй машину» - дитині пропонується зображення виду транспорту, необхідно докласти недостаючі частини (колеса, вікна..)
Розмальовку залишилось тільки роздруквати

doroga1doroga2doroga3doroga4

Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими.

- О.Уальд -

Контакти

Ми за цією адресою

м.Полтава,
пров.Стешенка, 4
Україна, 36023

Або зателефонувати

Телефон: 80968348512

Скачать новые шаблоны Joomla!