stixij

Будь обачним ,обережним
Пам'ятай про це завжди
Бережи себе дитино
Бережися від біди!

 stixij2ЗЛИВА - це сильний дощ.
"Правила поведінки під час зливи "
1. НЕ можна переходити вулицю , якщо по ній тече вода бурхливим потоком, бо вода може збити з ніг.
2. Уникати незнайомих місць бо можуть бути глибокі вибоїни чи гострі предмети.
3. Знайдіть захищене місце і перечекайте стихію.
Дидактична гра «Дощ добре чи погано?»
Дитина повинна уважно розглянути картки і покласти на зелену карту ті зображення, де дощик не заважає людині, , а навпаки-допомагає, а на червону-картинки, де дощ робить шкоду для людей.
Коли спека на землі - від калюж йде пара. Вона вгору піднімається й утворює хмари. Як зіткнеться хмаринка з хмаринкою...бачимо блиск. Дуже скоро незабаром чуємо ми тріск. Блиск той БЛИСКАВКОЮ зветься. Ну а тріск - це ГРІМ.
Психогімнастика. Запропонуйте дитині, заплющити очі і на мить уявити, що вона стоїть на галявині. Нехай пофантазує з заплющеними очима: на небі з’являється блискавка, гримить грім, виникає почуття страху, самотності. Що ж робити? Адже залишатися небезпечно.
Правила поведінки під час грози"
1. Під час грози не можна ховатися під високими деревами.
2. Підходити до металевих споруд.
3. Купатися у відкритих водоймах.
4. У будинку зачинити всі вікна , кватирки, двері,вимкнути світло.
Дидактична гра "Гроза"
Мета: закріплювати знання дітей про таке природне явище, як гроза; вчити дітей, як слід поводитися під час природнього лиха. Розвивати уважність, мислення. Виховувати бережливе ставлення до свого здоров'я та життя.
Дощ, грім, блискавка, злива - ці явища пов’язані між собою.
stixij7stixij8stixij9stixij10stixij11stixij12

Пантоміма «Дощик» Дитина імітує за словесним сигналом.
Лагідний дощик, що не чинить ніяких неприємностей. Уявити, себе крапелькою. Покружляла, покружляла крапелька в повітрі, повеселилася. Нудно їй тут сидіти, полетіла вниз до землі. Ось вже на землі і весело стрибає по листочках, по камінчиках.
ГРАД - крижинки які можуть утворюватися у вигляді круглих кульок або ж мати нерівні краї. Найчастіше це горошини білого кольору, щільні і непрозорі. Град може супроводжувати опади у вигляді дощу, в рідкісних випадках – снігу. Також при цьому відбувається гучний гуркіт грому і проблиски блискавки. У схильних регіонах сильний град може виникнути разом з торнадо або смерчем. 
Щоб зрозуміти, як утворюється град, досить подивитися на одну з повалених градин в розрізі. За структурою вона нагадує цибулину, в якій прозорий лід чергується з напівпрозорими шарами. Також в середині, як булу сказано раніше, знаходиться різне «сміття». З цікавості можна порахувати кількість таких кілець – саме стільки разів піднімалася і опускалася крижинка, мігруючи між верхніми шарами атмосфери і дощовою хмарою.
Спитайте дитину чим небезпечний град? (травмує людей, пошкоджує врожай, псує будинки).
На дворі переполох:
З неба сиплеться горох.
З’їла шість горошин Іра –
І тепер в неї ангіна.

Галина Мирослава. Град. 

Коли Дем'янко вперше почув слово град, він здогадався, що градинки повинні бути схожі на виноградинки. А тепер він має змогу той град бачити! Градинки такі симпатичні! Прозорі, десь непрозорі, крижані кульки здалеку здаються йому геть білими. Аби добре роздивитися град, Демко, ставши на стільчик, хутенько видерся на підвіконня. Град йшов стрімко густими рядами. Градинки безжально били по деревах і кущиках, м'яли листочки, хилили траву долу, стукали по склу вікна, рамі, трубі, доріжці біля хати, відскакуючи після удару, ніби вони м'ячики.
Граються", — подумав уголос хлопчик. Так цікаво було спостерігати, як градинки граються. І як гарно!
Тільки мамі гра градинок чомусь не подобалась, навпаки, вона журилась: "Тепер у нас не буде винограду".
"Чому не буде?" — подумав Дем'ян і побіг до вхідних дверей. Він зумів дотягнутись до клямки. З третього разу хлопчикові вдалось натиснути її так сильно, що двері відчинились.
З неба вже нічого не падало, проте вся земля була всипана, як горохом, блискучими градинками.
"Яка смакота!" - вигукнув хлопчик і прожогом вибіг на одвірок.
"Сину, треба одягнутись!" — навздогін гукнула мама, але Дем'ян уже стояв посеред білого поля, викладеного градинками, яке йому нагадувало татову настільну дошку для шашок, з кожної клітинки якої зиркає на нього біла шашечка.
Демчик страшенно зрадів. Залишалось нахилитись і зачерпнути долонею спокусливі грудочки. Він так і зробив.
За мить скрикнув:"Ой!" - градинки, що вляглись у жменьку, різко обпекли морозом. Дем’ян мимоволі випустив з-поміж пальців більшу частину своїх льодових кульок.
"Схожі на морозиво", - прошмигнуло в голові. Він помаленьку підніс найдорожчий скарб - градинку - до рота - і аж відкинувся назад, після чого різко розвернувся до мами, що завмерла на порозі.
З кислим виразом обличчя хлопчик розчаровано зиркнув на неньку... і, гублячи слова від внутрішнього плачу, вперше чітко промовив літеру Р: "Гра. Град”. Трішки постояв мовчком і додав: “Рад. Не. Не виноград", - і побіг, здивований і змерзлий, до завжди теплої й доброї мами, що любить частувати його виноградом.
"Синку, хочеш винограду?" - запропонувала мама, яка ніби відчитала думки малюка. "Так", - радісно вигукнув Дем'ян. І мама відкрила холодильник...
stixij3БУРЕВІЙ - це вітер який може ламати дерева, викорчовувати їх,зривати дахи,вибивати вікна,руйнувати будинки.
"Правила поведінки під час буревію"
1. Не підходити до електропередач.
2. Триматися подалі від дерев.
3. Обходити повалені стовпи,бо там можуть бути оголені дроти.
Дихальна гімнастика «Утворення буревію».
Запропонувати дитині стаканчик і трубочку. НА дні стаканчика лежать папірці. Треба дмухати в трубочку і папірці піднімуться вгору. Чим з більшою силою дмухати тим вище вони піднімаються. Уявити, що це буревій - дуже сильний вітер, який зриває дахи, ламає гілки на деревах..
Фізкультхвилинка-перевтілення «Я вітерець».
- Я вітер сильний!
Я лечу, лечу, лечу куди схочу (руки розставлені, ноги на ширині плечей, вдих).
Хочу наліво полечу (повернутися вліво).
Хочу направо полечу (вправо).
Хочу подую вгору до хмарок (дути вгору).
А зараз я хмарки розжену (піднімають руки вгору, імітують «розгін» хмарок).
Вірш Галини Мороз «Розгулявся нині вітер».
Розгулявся нині вітер,
Не дає спокою вітам.
Скрізь, де тільки він буває,
Спокою уже немає.
Позганяв чорнющі хмари
У великої отари
І примусив сльози лити,
Щоб дощами землю вкрити.
Перехожі полякались,
У домівки поховались,
А вітрисько знай радіє,
stixij4ЦУНАМІ - це великі та потужні океанські хвилі, які збільшуються в розмірі, досягаючи берега. Вони можуть завдати великої шкоди, кинувшись на внутрішні затоплення міст та руйнуючи будинки.
Спитайте дитину чим на її думку загрожує сильна морська хвиля? (руйнує будинки, розмиє дороги...).
Пошуково-дослідницька діяльність.
Цунамі спричинені великим витісненням води. Пояснити дітям це явище легко за допомогою досліду. Коли ви сидите у ванні і рухаєтеся вперед у ванні. Це може спричинити відносно велику хвилю. Те саме відбувається в океані, коли раптом переміщується велика кількість води.
Цікаві факти про цунамі
* Серія хвиль, породжених цунамі, називається хвильовим поїздом.
* Перша хвиля цунамі може бути не найбільшою. Можуть бути великі та сильніші хвилі.
* Слово «цунамі» означає «причальна хвиля» на японській мові.
Рухлива гра "Хвиля росте"
Матеріал: тканина (бажано синього кольору), дитячі ігрові автомобілі, макети будинків можна побудувати з конструктора).
Хід гри: дитина, присівши і тримаючи тканину синього кольору, поступово піднімається і накриває макети будинків та автомобілі тканиною-хвилею - це "цунамі".
stixij5ТОРНАДО - є гігантською воронкою, яка опускається з неба. Воно проходить не тільки над землею, а й водою і може зародитися практично в будь-якому місці нашої планети. Є ще «вогняний торнадо». Це одне з найстрашніших і руйнівних явищ. Загасити таку пожежу не представляється можливим.
Чим шкодить торнадо? (смерч закручує усе, що потрапляє йому на дорозі, і має таку силу, що може перенести усю воду з невеличкого озера або автомобіль і людину в інше місце).  Торнадо страшний  тим, що ніхто не знає, куди він направляється. 
Найкраще заховатися від торнадо у підвалі чи погребі. 
Пошуково-дослідницька діяльність "Створення торнадо".
Переконайтеся, що пляшка щільно закрита, щоб не витекла вода. Переверніть пляшки, і наповнена водою пляшка опиниться нагорі. Повертайте пляшки разом круговими рухами, щоб створити вихор. Вгорі буде утворюватися торнадо, коли вода буде спускається вниз.
ЗЕМЛЕТРУС - це підземні поштовхи і коливання окремих ділянок земної кори, викликані тектонічними або вулканічними процесами, може тривати кілька секунд або кілька хвилин
Прочитайте дітям розповідь.
«Земля здригнулася: її перша судома продовжувалася майже десять секунд. Тріск і скрип віконних рам, дзвін скла, шум падаючих драбин розбудили сплячих. В темряві все хиталося і падало. Земля глухо гула».
Про яке явище природи говориться в оповіданні?
stixij6Пошуково-дослідницька діяльність «Сила землетрусу" (буває різна від 1-10). За допомогою досліду дітям легко пояснити це.
Матеріал: дитячий будівельний конструктор
Хід досліду: побудувати на дощечці кілька будинків.
* Потім дуже легко штовхати дощечку (на 1 бал). Що сталося? Нічого не трапилося. При поштовху силою один бал люди можуть взагалі нічого не помітити.
* Спробуємо штовхнути дощечку трохи сильніше. Що ми спостерігаємо на нашій моделі міста? Деякі споруди зруйнувалися. Деякі встояли, але похитнулися. Так відбувається при поштовхах середньої сили.
* А тепер влаштуємо сильні поштовхи (з силою рухайте дощечку). Що ми спостерігаємо? Більшість руйнувань. Так відбувається під час землетрусу сильному - 8 балів і більше.
На жаль, люди поки не навчилися боротися з цим явищем природи, не можуть його запобігти. Але передбачити, попередити про небезпеку, що насувається можуть.
Дидактична гра "Хто уважний?"
- Висока хвиля води - це пожежа (цунамі).
- Блискає і гримить - це заметіль (гроза).
- Викидає лаву - це цунамі( вулкан).
- Труситься земля, пошкоджені дороги, будинки – це
пожежа (землетрус).
- Дороги замело снігом - це торнадо (заметіль).
- Дим, вогонь - це землетрус (пожежа).
Дидактична гра "По порядку"
Матеріал: ліхтарик, бубон.
Дорослий - Заховалось сонце (дитина - сонечко присідає );
- Нависли хмари (дорослий - хмаринка доторкається до іншого дорослого чи меблів - хмаринки); - Від зіткнення утворюється блискавка (дитина - вмикає ліхтарик);
- Гримить грім (дитина - грім б'є в бубон чи плескає).

Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими.

- О.Уальд -

Контакти

Ми за цією адресою

м.Полтава,
пров.Стешенка, 4
Україна, 36023

Або зателефонувати

Телефон: 80968348512

Скачать новые шаблоны Joomla!